Dyregod Zoo, Oslo City

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Nemo
Alfatryne

Dyregod Zoo, Oslo City

Post by Nemo »

Dyrebutikken på Oslo City har, etter nesten et år med oppussing og ombygging, åpnet igjen. Det virker som om de har bestemt seg for å holde mindre antall og arter av dyr. Men de har rotter. 3 hunner og 3 hanner - tror jeg (vrient å telle når de ligger inni hus og sånt). De virket friske og fine, alle sammen.

Jeg var innom der en kort stund på lørdag (midt i julerush og lørdagshandlende mennesker - gah!) men fikk ikke snakket så mye med betjeningen. Så jeg lurte på om noen av dere som bor fast i Oslo (og ikke bare dropper innom en gang i måneden) kunne stukket innom og spurt om de hadde vært interesserte i å ha brosjyren fra Mattilsynet og kanskje også den fra NTF liggende der? Betjeningen virket i allefall veldig åpne for det.

Hilsen Tonje
(som fremdeles bare har tre ramperotter)
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

har butikken blitt større eller er den like trang enda??
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Den har blitt behagelig mye større - i allefall for oss mennesker. Blir ikke lenger fullt ved 2 kunder.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg kan gå innom å levere noen brosjyrer og slikt :wink: Tar t-banen fra Jernbanetorget hver dag, så det skal ikke bli noe problem :)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Så bra! for den butikken var mareritt å gå inn i!! Var ikke plass til to i bredden! De vil sikkert merke at de har fått bedre plass ved at det kommer flere kunder sikkert!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Bra! :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Den har blitt veldig fin:) Veldig stilfull.. Det virker som de har satsa mer på fisker nå. De har til og med nemo-fisker (de falt jeg litt for da selvom jeg ikke synes noe om fisker:P). Kjenner forresten en som jobber der:) De virker veldig seriøse og personalet har mye å snakke om når du kommer i butikken. Jeg og en jente som jobba der sto oå koste med rottene å prata i en halv time.. Det var noen nydelige rotter:) Og de var separert gutter og jenter:)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Tror nesten jeg får ta meg en tur til oslo da jeg skal østover til jula!! Jeg har tidligere av prinsipp ikke vært inne i den butikken noe særlig, det ble for tragisk til å være sant nesten!! Men nå er jeg ganske så nysgjerrig!! Men fisker ja, jeg har et 75 liter akvarium som bare står, plass til to gullfisker.....eller to Nemo fisker...!! haha! (tror min kjære blir litt frustrert da.....)
Mvh

www.FintLite.piczo.com

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

De var veldig små de ungene :? Jeg ville kanskje ha gjettet 3-4 uker, men nå er det en stund siden jeg har hatt småtroll i buret, så kan hende det bare er meg som syntes de var så små. Jentene var ganske spinkle iallfall. Leverte en bunke med mattilsynets brosjyrer :) Det som irriterte meg var at det sto Hetterotter, men jeg hadde ikke så god tid så jeg fikk ikke spurt om alderen på rottene eller forklart ordet hetterotte.
Hamsterungene så også veldig små ut.

Hedda
Sofaspiser

Post by Hedda »

Jeg har også reagert på størrelsen på ungene når jeg har vært innom der (og irritert meg over (mis)bruken av ordet "hetterotte" :lol: )

De lar også marsvin og kaniner gå ilag, noe som er dumt.. Men utenom det syns jeg det ser ut som en ryddig, rein og fin dyrebutikk :D
Hvil i fred Rudy::.

SJOKOLADE

Post by SJOKOLADE »

Jeg var innomde for 2 uker siden, da jeg var på leting etter mine søte små. Da hadde de rotter der som var veldig unge. :(

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

SJOKOLADE wrote:Jeg var innomde for 2 uker siden, da jeg var på leting etter mine søte små. Da hadde de rotter der som var veldig unge. :(
Hvordan så de ut? :?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hedda wrote:Jeg har også reagert på størrelsen på ungene når jeg har vært innom der (og irritert meg over (mis)bruken av ordet "hetterotte" :lol: )

De lar også marsvin og kaniner gå ilag, noe som er dumt.. Men utenom det syns jeg det ser ut som en ryddig, rein og fin dyrebutikk :D
Hehe, jeg sa ganske høyt når jeg så dem " Oj, stakkars, de var små. Skulle vært hos mamman deres dere." De to damene som sto og så på kaninen fulgt med da jeg fortsatte med; " Hehe, de kaller dem for hetterotter, ingen av dem er det jo, hetterotte er jo bare det norske navnet på en tegning." :P
Snakket ikke til meg selv, så det er klart, venninna mi var med 8)

Skal ta meg tid til å sjekke situasjonen i butikken.

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Jeg var også innom der for noen uker siden. Jeg reagerte på størrelsen på rottene.. Jeg spurte hvor gamle de var og hun ene jenta viste ikke så hun gikk for å spørre en annen, hun svarte på spm hennes noe liknende: "vel.. De kom i forrige uke.. Da var de 4 uker. Da er de 5 uker nå da ca." Jeg fikk helt hakeslepp. La oss ta ungene vekk fra moren så fort som mulig så vi får solgt dem ig bli kvitt dem liksom. Det er jo oppdretter sin feil da, men dyrebutikken bør ikke ta imot så små rotter.

SJOKOLADE

Post by SJOKOLADE »

[quote="SJOKOLADE"]Jeg var innomde for 2 uker siden, da jeg var på leting etter mine søte små. Da hadde de rotter der som var veldig unge. :([/quote

De var brune/hvite og noen grå/hvite, veldig små. Mye mindre enn Ludvik og Manuel Desperado som var 5 uker da jeg fikk dem.

Locked