Hei hei.
Jeg har funnet ut at jeg har et lite problem når det gjelder hun ene rotta mi.. Det ser ut til at hun blir mobbet. Pleier ikke være så mye i buret, men mest når de er ute.. Den ene (største) jager hun som blir mobbet rundt.. Jeg hører at hun som blir mobbet skriker når hun blir tatt igjen av hun store. Jeg klarer ikke å se hva de gjør for de ruller rundt hverandre og sånn. Er dette bare en form for lek? Det er bare disse to som gjør det, så jeg er ikke helt sikker.. Har ikke hatt rotter så veldig lenge heller. Noen som kan hjelpe meg?
et lite problem:S
Moderator: Moderatorer
-
- Stjeler søppel
Det er umulig å si noe sikkert når man ikke ser dem, men jeg vil tro at dette dreier seg om lek eller sosialisering i flokken, noe som er helt greit og riktig. Så lenge de ikke holder på sånn i buret men bare rundt omkring er det nok greit.
Hold øye med det likevel. Det skal ikke gå hull på rotta, da dreier det seg ikke om lek lengre.
Lykke til
Julie
Hold øye med det likevel. Det skal ikke gå hull på rotta, da dreier det seg ikke om lek lengre.
Lykke til
Julie
Mine to rotter gjør sånt i buret innimellom. Det er ikke aggressivitet innblandet hos mine rotter. Jeg tror de gjør det for å bli kvitt litt overskuddsenergi når jeg ikke har hatt tid til å ha dem ute så mye som de burde vært (det blir litt sånn i eksamensperioden når jeg har lange dager og nesten bare sover hjemme).
Jeg er ikke alltid sikker på hvem som jager og hvem som piper, men jeg har inntrykk av at det går begge veier, og at det er en form for lek. De fungerer godt sammen ellers og ligger i haug i hengekøya to minutter etter at de har hatt en runde med løping og piping.
Men sånt er selvfølgelig vanskelig å bedømme når man ikke har sett opptrinnet selv.
Jeg er ikke alltid sikker på hvem som jager og hvem som piper, men jeg har inntrykk av at det går begge veier, og at det er en form for lek. De fungerer godt sammen ellers og ligger i haug i hengekøya to minutter etter at de har hatt en runde med løping og piping.
Men sånt er selvfølgelig vanskelig å bedømme når man ikke har sett opptrinnet selv.