dette var sjokkerende syn...

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Fint_Lite
Tisser i køyene

dette var sjokkerende syn...

Post by Fint_Lite »

Dyrebutikken på sørlandsenteret "byddy" i kr.sand hadde 8-9 rotter nå.....var et søregelig syn å de, tokk to bilder med mobilen ,em n vet ikke helt hvordan jeg legger de inn..(må ev.t sende de over til noen andre på mail...) De bodde en og en, stablett oppå hverandre i små bur..tipper de er 15 cm brede, 20cm høye og rundt 25-30 lang....(Typisk bur for larver, biller o.l...) var et informasjonsark om hetterotter...(det stod de het hetterotter...) med masse gale opplysninger i...rottene gikk på no pellets liknende underlag, hadde en skål med mat og vann hadde de..det de hadde og sove på var en bomullsdott......De fikk jeg virkelig vond av...Begynte å snakke med sjefen der angående nymfen vi har kjøpt der, skjønner nå hvorfor den er redd hender stakars. Han har det for seg at det må brukes tvang om de ikke vil!!!!! hvem kan si noe sånt?? Og lære det bort videre??? *ARRRRGH*
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Du kan send bildene på mailen min: mocka87@hotmail.com så kan jeg legge de ut for deg hvis du vil.. Det hørtes helt forferdelig ut :? Jeg har hørt mye rart om dyrebutikker, men det tror jeg er det verste.. Jeg blir skikkelig forbanna når jeg hører sånt ass :evil:

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

så grusomt, :cry: åssen kan sånne mennesker få lov å drive en dyrebutikk men det er som jeg har diskutert med flere før, mange dyrebutikk eiere vet ikke noen som helst om dyra de har der, ei venninna av meg kjøpte et hamster men når hu spurte om hvor gammelt det var osv viste de ingen ting. og de gikk fra et åpent hamsterbur med et hamster inni, hallo det kunne lett ha stuket av. men jeg synes det egentlig er værst med rotter pga det er ingen som vet noe om de, vis man skal selge noe burde man vite mest mulig om dyret man selger.

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Koala jenta wrote:så grusomt, :cry: åssen kan sånne mennesker få lov å drive en dyrebutikk men det er som jeg har diskutert med flere før, mange dyrebutikk eiere vet ikke noen som helst om dyra de har der, ei venninna av meg kjøpte et hamster men når hu spurte om hvor gammelt det var osv viste de ingen ting. og de gikk fra et åpent hamsterbur med et hamster inni, hallo det kunne lett ha stuket av. men jeg synes det egentlig er værst med rotter pga det er ingen som vet noe om de, vis man skal selge noe burde man vite mest mulig om dyret man selger.
Jeg er helt enig. Det kan da ikke være lovlig å holde dyr under slike forhold?!?!?

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Sendt bilder til deg nå Mocka...
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Her er de sjokkerende bildene :?
Image

Image

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Uff :( Syntes du burde tipse mattilsynet om dette. Sånn skal det ikke være! Vedder på at butikken anbefaler å ha rotter alene og at de sender med et lite hamsterbur og en pakke sagflis. :evil: At det går ann!

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

skal jeg gjøre det..sende bildene onn til mattilsynet og gi de info om hvem butikk dette er....for hva slags signaler sender butikken til sine kunder da de sert slikt?? Ikke bra i alle fall...
Mvh

www.FintLite.piczo.com

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Skader jo ikke å prøve :wink: Kanskje de gjør noe med det? Hvem vet?

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

sendt bilder og forklaring til de nå!! Vente å se hvor seriøst de tar dette da!! Alle rottene lå bare og sov....ikke har de plass og bevege seg på, stablet oppå hverandre....tragisk
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Det er ikke rart at de bare ligger å sover slik som de har det.. De kjeder seg sikkert skikkelig.. :( Jeg synes det er skikkelig tragisk. Jeg blir skikkelig forbanna :evil: Jeg synes det er veldig bra at du prøver å gjøre noe med det :thu: I mine øyne er ikke sånt akseptabelt :roll:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Nei, dette er ikke akseptabelt!! fikk virkelig vondt av å se de...hadde så lyst til å kjøpe alle sammen, men da hadde det sikkert bare kommet nye under de samme forholdene...og igjenn like langt!! men jeg trodde...(bemerk trodde) at dagens dyrebutikker var mere vitende....men NEI!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

det var grusomme bilder, huff hadde jeg vært der hadde jeg begynt å grine.... :cry: det er forferdelig, håper det blir gjort noe med det.......
det er så skjeldent at man blir tatt seriøst, eller at det skjer noe.

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Hvis jeg hadde kommet inn i den butikken tror jeg de ansatte der hadde fått høre ganske grundig hva jeg synes assa.. Det er helt sykt at noen som eier/jobber i dyrebutikk (som bør ha noe peiling) kan gjøre sånn.. Det der er rett og slett dyreplageri spør du meg ass. Jeg håper virkelig at de ser alvoret i dette og gjør noe med det.....

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Merket jeg måtte ta meg sammen da jeg så det....tenkte at dette må jeg få tatt bilder av og få lagt inn her....fikk tips om mattilsynet, de har jeg sendt mail til...kan vel å sende mail direkte til www.buddy.no

dere skal få høre hva slags svar jeg får fra mattilsynet, skal holde dere oppdatert!! De skulle også ha 100 kr. for en rotte..eller hetterotte som de kaller de!! Den butikken driver mest for pengene!!!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Locked