dette var sjokkerende syn...

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

så bra at de reagerer, så får vi bare håpe at det skjer noe.

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Eneste er at dyrebeskyttelsen ikke har myndighet til å gripe inn på noen måter.Det de kan gjøre er som vi gjør.Gå innom butikken å snakker med de ansatte/eieren.Å melde det til mattilsyn/dyrevern...Å så mase mase mase til noe har endret seg...
Mvh
Elin:o)

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Får virkelig håpe de mener det de skriver da, at de skal ta og sjekke det ut..
Bra du fikk svar iallefall fint_lite :D

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

ja, men det som bekymrer meg nå er at jeg ikke hører noe fra kjeden selv......håper at mattilsynet tar saken alvorlig og undersøker dette nærmere!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Gunn Hege

Post by Gunn Hege »

Hei

Det er fryktelig at noen kan behandle dyr på den måten. Og at de ansatte i den butikken aksepterer det som gjøres.
Jeg trudde også at disse burene med plast på alle kanter gjorde det vanskelig for oksygen å slippe til.
Jeg hadde en gang et bur laget av kun plast, og med en slik en gitter sak på toppen. Det vel slike man bruker til å ha mus eller noe inni. mye større enn de på bildene så klart. Samt at du får dem med blank topp og en eller annen farge på bunn. Jeg fikk den følelsen at rottene mine fikk problemer med å puste ned i der, så jeg kvittet meg relativt fort med det buret.
Det er bra at det blir tatt tak i slike saker. det er kjempe bra at du gikk videre med dette her.

Men burde ikke oppdretter av de rottene reagert på hvordan de blir behandlet?

Påss

Post by Påss »

Gunn Hege wrote:Men burde ikke oppdretter av de rottene reagert på hvordan de blir behandlet?
Masseproduserte rotter fra Sverige... Hvis de ikke har endret på det (har ikke vært der på leeeenge - og da stod ikke rottene slik).

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

problemet med de fleste dyrebutikker er vel at de ansatte ikke kan nok om dyr og heller ikke bryr seg. de er ikke intresert nok. det er så forskjell når du kommer inn i en butikk hvor det er folk som bryr seg om dyra de selger. jeg kjenner hele en butikk hvor det er koslig å komme inn og hvor vi kan stå å skravle i timevis om dyra de har der og det er runes hundefor service i horten. den er super......
etter at de fikk ny eiere der for bare en liten stund siden har butikken blirtt en flott butikk.
Jeg mener at folk som jobber i en dyrebutikk burde være intresert i dyr, det burde vært et krav og ikke i det minste burde de vite en del om de dyra de selge og andre dyr også som de selger utstyr til.
det er en skam mange av de dyrebutikkene vi ser i dag

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Påss wrote:
Gunn Hege wrote:Men burde ikke oppdretter av de rottene reagert på hvordan de blir behandlet?
Masseproduserte rotter fra Sverige... Hvis de ikke har endret på det (har ikke vært der på leeeenge - og da stod ikke rottene slik).
Da vi kjøpte nymyfen spurte jeg litt om det med rotter, for jeg lurte litt på om jeg skulle sette unger på jentene mine.(så da at de ikke hadde rotter i butikken..) Så jeg lurte på om de tok i mot. Å ja, det var ikke noe problem. De tok helst imot fra privat personer for da hadde rottene hatt det bra (kan være noe han sa bare å..)..hjelper lite da de blir behandlet på den måten i butikken! :?
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Gunn Hege

Post by Gunn Hege »

Jeg har også levert rotter til dyrebutikk. Og den butikken jeg har avtale med, er fult innstilt på dyrenes beste, og jeg er stadig innom å ser hvordan det går.
De står i vanelige bur, ikke fult så store som vi har hjemme, men de er fult brukbare. Jentene i et bur og guttene i et annet. Her får du også informasjon om stell, bur og for osv
Disse handler også med private personer når det gjelder rotter.
Butikken ligger på Krogstadsenteret, i Krogstadelva.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Det er fra krokstad senteret mine jenter kommer fra!!! fikk de i slutten av juni i fjor!! De er gråe og hvite!! Men den butikken her i kristiansand er helt elendig...min mening!! Har ikke vært i den på krokstad selv.( fikk rottene i bursdagsgave) har brukt liertoppen mest! Kjøper mat til rottene der enda jeg, enda jeg bor i kristiansand!! hehe Men jeg håper noen tar ansvar for det jeg har obsertvert nå!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

kristinech

Post by kristinech »

Gunn Hege wrote:Jeg har også levert rotter til dyrebutikk. Og den butikken jeg har avtale med, er fult innstilt på dyrenes beste, og jeg er stadig innom å ser hvordan det går.
De står i vanelige bur, ikke fult så store som vi har hjemme, men de er fult brukbare. Jentene i et bur og guttene i et annet. Her får du også informasjon om stell, bur og for osv
Disse handler også med private personer når det gjelder rotter.
Butikken ligger på Krogstadsenteret, i Krogstadelva.
Jeg leverte rotteungene mine dit på tirsdag, og jeg syntes det så veldig bra ut der. Burene var det grei størrelse på, og de fikk godt med mat og drikke. De som drev dyrebutikken virket seriøse, og det så ut som de andre dyre som var der hadde det bra :)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

skulle vært flere av de seriøse butikkene!!! ikke noe å lure på!!! jo,jeg har vært på krokstad, kjøpt fisk!! Det hadde jeg glemt bort!! Ett av de beste stedene å kjøpe fisk....eller var det på eiker senteret....eller er det dyrebutikk der....så lenge siden....
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Gunn Hege

Post by Gunn Hege »

Ja de er kjempeflinke. I tilegg ligger Eiker dyreklinikk vegg i vegg, og det gjør det lettere. De har hjulpet mine mange ganger.

Om det er Eiker elle krogstad, de er like flinke begge de butikkene. Så flott at du leverte rotter der i dag. Da ble nok eieren av dyrebutikken glad tenker jeg. Han spurte nemlig om jeg hadde unger for noen uker siden, men jeg har ikke før etter jul.

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

jeg har også vært på den på krogsta elva, to av marsvina mine er derfra, og jeg har også vært der å sterilisert begge jente pusene mine og når jeg måtte avlive det ene marsvinet mitt :cry: hu var veldig syk.
har vondt av å snakke om det enda RIP Bianca
de er kjempe koslige der. liker den butikken, men etter at jeg flyttet til holmestran er den i horten nærmere og den er bare toppers. de er så flinke der. :rottehode:

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

den på apenes eller i byen i horten??
for på apnes er det svindyrt :o
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Locked