dette var sjokkerende syn...
Moderator: Moderatorer
Å nei du det mini muse hamster buret setter de inn da de har solgt noe dyr og fått litt mere plass!!! Var der for litt siden og da var det bare små bur der....jeg har sendt ny mail tilk jeden for en uke siden...ingen svar! så BUBBY føler jeg er så useriøse som de kan få blitt....ikke alle butikkene, men da ledelsen ikke gidder.............
trist å høre at dyrebutikker kan opptre sånn..
Hero's Dogshop på Hamar er ganske bra, de hadde ikke rotter nå når jeg var hjemme, men jeg skulle kjøpe fôr, og hun jeg pratet med var klar over at små rotter måtte ha mer næringsrikt fôr, men de hadde ikke noen leverandører som leverte rotteunge-fôr, så istedet viste hun meg et fôr som så ganske bra ut, VitaKraft ett-eller-anna, og sa at jeg kunne supplere med fisk, kylling, grønnsaker.
Eneste er vel at kaniner og marsvin og sånn går i sånne glassvegg-bur, med skikkelig glatte gulv, og ganske lite strø. Det ser ikke så koselig ut da, men det er reint der, og de ser friske og fine ut!
Jaja. Man får vel bare fortsette å anstrenge seg for å få de dårlige dyrebutikkene til å bli bedre!
Ihvertfall prøve!
Hero's Dogshop på Hamar er ganske bra, de hadde ikke rotter nå når jeg var hjemme, men jeg skulle kjøpe fôr, og hun jeg pratet med var klar over at små rotter måtte ha mer næringsrikt fôr, men de hadde ikke noen leverandører som leverte rotteunge-fôr, så istedet viste hun meg et fôr som så ganske bra ut, VitaKraft ett-eller-anna, og sa at jeg kunne supplere med fisk, kylling, grønnsaker.
Eneste er vel at kaniner og marsvin og sånn går i sånne glassvegg-bur, med skikkelig glatte gulv, og ganske lite strø. Det ser ikke så koselig ut da, men det er reint der, og de ser friske og fine ut!

Jaja. Man får vel bare fortsette å anstrenge seg for å få de dårlige dyrebutikkene til å bli bedre!

Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
Jeg var innom Buddy på lørdag en tur jeg Fint_Lite, og kikket, og da var den en eneste liten rotte der, som satt i et bur, inne i disken. Jeg spurte en av eksperdisene om hvorfor den satt der og ikke borte med de andre dyrene, og fikk da som svar at den var del av en kampanje. Jeg spurte hvilken kampanje og hun svarte at det var en rotte med bur, bla,bla. Jeg sa da at rotter trives jo best sammen med andre rotter da. Joda, de gjorde jo det, men han fikk endel kos av de ansatte når han stod der. Hun tok jo ikke poenget da, enn å selge EN rotte på kampanje, stakkars liten, hva skal den gjøre når en er på jobb/skole da? Og når den fryser eller vil leke? Jeg ble skikkelig forbannet og hadde lyst til å kjøpe den med hjem, bare derfor, men kunne ikke.
En dyrebutikk som derimot jeg synes skal få ros er den på Slottet i Kristiansand. Noen av de som jobber der vet mye om rotter og er skikkelig glad i de. Angrer på at jeg ikke kjøpte mine første der, for de jeg kjøpte der nå, er akkurat som de skal være, livlige, leikne, søte, kontaktsøkende og kosete.
En dyrebutikk som derimot jeg synes skal få ros er den på Slottet i Kristiansand. Noen av de som jobber der vet mye om rotter og er skikkelig glad i de. Angrer på at jeg ikke kjøpte mine første der, for de jeg kjøpte der nå, er akkurat som de skal være, livlige, leikne, søte, kontaktsøkende og kosete.
De får forresten rottene sine fra Imazo (gjorde hvertfall). Mener å huske det fra da jeg kjøpte eldstemann i november 2004. Var innom etterpå jeg hadde kjøpt ham og spurte.
Når det gjelder dyrebutikken på Slottsquartalet, så har de en tendens til å ta inn for små unger. Veldig små....
Anbefaler dyrebutikken i Kirkegata, jeg. Hyggelige folk, dyra har god plass til butikk å være og da jeg skulle kjøpe bur, sjekket jeg rundt og de var billigst på bur og utstyr.
Når det gjelder dyrebutikken på Slottsquartalet, så har de en tendens til å ta inn for små unger. Veldig små....
Anbefaler dyrebutikken i Kirkegata, jeg. Hyggelige folk, dyra har god plass til butikk å være og da jeg skulle kjøpe bur, sjekket jeg rundt og de var billigst på bur og utstyr.
Jeg kjøpte mine første i Kirkegaten og fyren der var en idiot(unnskyld språket) han løftet de etter halen for å få fatt i de, og de var utrolig nervøse. Huskyene kjøpte jeg på Slottet og de er mer tillitsfulle og kjælne synes jeg.
De er billigst på utstyr, enig der, men på slottet er det sånne stooore pakker med prestige sin rat nature som jeg gir mine og det er billigere enn de små pakkene:)
De er billigst på utstyr, enig der, men på slottet er det sånne stooore pakker med prestige sin rat nature som jeg gir mine og det er billigere enn de små pakkene:)