"Lekeparring"?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Intet
Alfatryne

"Lekeparring"?

Post by Intet »

Til dags dato har jeg seks flotte jenter, men noen utmerker seg på litt andre måter enn andre. Arwen og Pearl er litt snodige om dagen. Gjennom de rottene jeg har hatt, er det første gangen jeg kan se når det er løpetid på gang. Arwen, Ciiara og Pearl viser det ganske tydelig. Ciiara bare hopper rundt hvis noen er nær stjerten hennes, mens de to andre er litt annerledes..
Når Pearl har løpetid kommer Arwen løpende med sine litt hannrottelige hormoner (?!), hopper opp på ryggen hennes, tar et godt tak rundt hoftene, og jukker til. :shock: Sånn kan de holde på i flere minutter.

Gjør virkelig hunnrotter dette på hverandre?
Det er bare disse to, av de rottene jeg har hatt, jeg har sett dette på, og Arwen er den eneste jukkeren. Pearl er også den eneste som "tar imot" :D Jeg ler like godt hver gang.

Og forresten; Hvor ofte har rottene egentlig løpetid? Jeg syns Pearl har det støtt og stadig.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Det er visst et vanlig fenomen, jeg har lest om flere som har opplevd det på forumet. Våre rir ikke på hverandre, men jeg observerer at rompe er fryktelig spennende. :lol:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

jeg har oxo sett dette på jentene mine... den elste min har jeg sett noen tegn på at de merker vårens lyster. Den får støtt en av de yngre på ryggen og reaksjonen på dette er ikke slossing som det var tidligere i år. Derimot så ser det heller ut som at hun vrenger ribbbena utover og setter rompa i været. Litt morsomt ettersom jeg bare har jenter. Er lissom feil reaksjon når en annen jente biter tak i ryggen.. :lol: litt godt å se at andre oxo har sett dette og at ikke mine er helt unormale... har stusset litt på dette :roll:

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Viss de synest Det er gale, burde de helst på min Kåre - han jokkar på hender.... :oops: :lol:

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

jeg har 9 jenter og 1 kastrert han, så her er det liv når det er løpetid på gang :P Kjenner igjen dette du snakker om. mine gjør det på hverandre hele tiden. Når en har løpetid så må hun løpe fra de andre for å slippe jukking stakar :P Gjerne har den som har løpetid en 3-4 rotter etter seg i sofaen :lol: Det er ganske gøy å se på da :P
Det er noen som er mer på det med jukking enn andre. Og det er noen som hopper bare noen kommer nær bakenden. Hvis jeg ikke tar helt feil så er dette en "parringsdans". Mener å huske at noen sa til meg at jentene gjør dette for å tiltrekke guttene :lol:

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

:D

Så godt å høre at det er andre som har smågale rotter.
Syns det er så merkelig at det bare er to av mine som holder på sånn. Har aldri merket på noen av rottene jeg har hatt gjennom tidene at de har løpetid, før disse to. Men gøy å se på, det er det!
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

tezza

hmm

Post by tezza »

har aldri sett at mine horotter gjør det men vet at det er vanlig blandt andre dyr. hunder feks, der jokker tispa vår løs på andre hunder. er visst noe makt greier.

Locked