:(

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Lillenill

:(

Post by Lillenill »

Vi har nå tatt den tunge besluttningen: Å avlive hann rotta vår... :( Han bare biter, og er aggresiv....Mot alt og alle... Han biter over alt som er...
Og har biti meg flere ganger til blods nå... :cry: Dette var ikke en LETT avgjørelse, men det må til... Han har vondt, og piper bare vi tar på han.. Prøvd så godt vi kan med å gi han oppmerksomhet og kjærlihget, men nytter ikke:( Han er for kald... :cry: Og for syk.. :(

Jeg sitter her å hyl griner, å har det helt for j****...
Han er jo så vakker, og så morsom... Men altfor aggressiv, dessvere...
KUn samboeren og jeg har holdt på med han, har ikke tørt å la andre gjøre det..
Vi tok oss til han, fra ei i østfold.. Tok til oss en annen også, men han har blitt bitt av litt av øre han vi har nå, så mamma har han andre hos seg..

Da vi fikk han, bet han oss i buret, og vi måtte ha på oss hansker for å ta han ut..!
Lurer på hva hun har gjort med dem..?
Mamma sin rotte er snill som dagen er lang, og bitt EN gang...
Og aldri mere etterpå:(

Dette er så trist, at jeg orker nesten ingenting..
Vi er livredde for han...
Han biter t.o.m hvis han ligger i sofan, så han har kun vært på gulvet...
Men han har kosa en gang, og da kosa han skikkelig...
Og slikka meg på munn noen ganger, føre han ble skikkelig sur.. Hva det kommer av, vet jeg ikke... Men han er syk i allefall:(
Siden han piper og biter oss..
Han må avlives fort:( Hvis ikke lider han bare mer enn nødvendig:( Noen dyrehospitaler som er åpne så sent...?

Klem fra oss.. :(

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

:( ....høres ut som en lur beslutning, men den er grusom å ta ja! :( Føler med deg på alle måter. spesiellt siden jeg har opplevd dette selv..
Uff... vet nesten ikke hva man skal si.. er lix ikke noe som hjelper å si når man har det sånn.. :(

Det pleier jo å være vakter på de større hospitalene som er åppe sent tror jeg. Men er ikke sikker..

Vi skal tenke på deg i natt og fremover! Og sender mange trøsteklemmer fra alle store og små :rottehode:
Håper du finner en åpen klinikk så fort som mulig da!
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

huff så færlt da. det er ikke gøy når slike ting skjer. han har antagelig blitt misshandlet av noe slag. dt er slik de blir agresive.
jeg har en degus som var blitt misshandlet. han beit og skrek og var vannvittig agresiv. han var rett og seltt redd oss. men vi gav han tid. tok han aldri ut av buret, bare, håndmatet han gjennom sprinklene i måneder. det tok nesten et år før vi fikk klappe han og nå kan vi ha han ute og nå sitter han i armkroken og koser. men han er fortsatt redd andre. men han prater med andre men vil ikke kkomme ut til de. dette er en hard beslutning, men hvor lenge har dere hatt han og hor gammel er han? det er klart at så langtekelig omsorg som vi har drevet med degusen og det vil nok ta enda et år før han blir helt sosial. det er det at man må ta det i deres tempo og ikke tvinge de ut av buret osv. men slik tolmodighet er vanskelig når en rotte ikke blir så gammel.
jeg vet at dyrlegen nede i gata for deg kommer dit om du ringer han. han bor rett oppen for deg og han kommer om du ringer. kan hende jeg har nr og det er jo rett ved deg. (han bor over bestemor) han er veldig snill og grei og kommer vis du ringer.

bare spørr vis det er noe mer ang misshandla dyr, jeg har end el erfaring i temming etter så mange dyr jeg har hatt her til behandling.

lykke til

Lillenill

Post by Lillenill »

Dette er en tung besluttning, og vanskelig.. Han fortjener ikke å ha det vondt, og mener sikkert ikke å bite, men det er vel hans måte å si fra på at "jeg har det vondt" på:( Regner med det er noe åpent i Oslo.. Men vi bor i Holmestrand, og her er ingenting åpent :cry:
.. Men samboeren mener han skal stikke innom dyrlegen i morgen... Han har fått den oppmerksomheten han trenger, men kanskje ikke nok:(
Han har fått snusen av hvor jentene mine holder til, og prøver å komme seg dit, når han er ute.. Vi tør ikke ta tak i han, så vi bare åpner buret, så får han løpe rundt.. Men han biter også tær, og det er voondt:cry:

Sendte mail til hun fra østfold:( Og fortalte hvordan ting er, og hva vi gjør med han...
Tviler på at hun ikke svarer, som vanlig... Har sendt henne oppdateringer uten å få svar :( Synes dette er noe av det tristeste og kommer til å slite med psyken i laang tid fremover, etter å måtte gjøre dette.. Jeg kan ikke være med å se på når han skal dø, for da kommer jeg bare til å grine i flere måneder, og gå ned flere kg..
For han er jo sååå utrolig vakker, søt, og morsom på sin måte.. Han løper rundt her som er gærning mange ganger, og tar med seg alt som er av ting... Og har ett mat lager bak tv'n... Han liker også å ligge på ps2'n... :(

Huff.. Han har nok blitt misshandlet før, og derfor tilliten hans ikke er den beste, eller selvtilliten hans heller er den beste..
Stakkars gutten.. :(

Første dagen jeg hadde han ute hos mamma, la han seg inni morgen kåpa mi, og daffa der...
Han har slikket meg rundt munnen og latt meg ta på han innimellom...

Klarte nesten å få han til å slutte å bite i buret, men på'n igjen:(

Har hatt han i to måneder eller noe... To eller tre, ikke sikker...
Alderen hans, er vel ca over 1 år.. Hun sa aldri hvilken dato de er født, eller når... :S:S

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Uff da, ikke noe morro. Jeg kjenner hun som du fikk de av, han som har blitt bitt i øret hadde jeg før, han var en koseklump her, men ble ikke velkommen i gjengen vi hadde.
Synes innerst inne det er synd hun ga bort den du nå har kommet til besluttning og avlive, hun var selv redd han, men kunne ikke ta seg råd til avlivning selv.

Håper du får det bedre etter at dette er gjort, kanskje du føler litt mere fred over og la han slippe.

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Forresten.... så på hjemmesiden din, er det den som er banded husky det er snakk om eller black hooded?

Fikk ett omvendt bilde når jeg leste på siden din.
Vis det er den banded huskyen skjønner jeg ingenting... han var jo bare så kosete før han flyttet.... Hørte at det var han andre (het laban tror jeg, hehe) som var agressiv... *tror jeg har mailen ennå der hun forklarer og vil at jeg skal overt ta han*

Lillenill

Post by Lillenill »

Himi-Zoo wrote:Forresten.... så på hjemmesiden din, er det den som er banded husky det er snakk om eller black hooded?

Vis det er den banded huskyen skjønner jeg ingenting... han var jo bare så kosete før han flyttet.... Hørte at det var han andre (het laban tror jeg, hehe) som var agressiv... *tror jeg har mailen ennå der hun forklarer og vil at jeg skal overt ta han*
Han er en husky rotte...
Men han var kosete en liten stund, men har blitt skikkelig gangster rotte alle er redde for.. Og han biter så hard at det går hull på huden, og begynner å blø.. Det har han gjort mange ganger nå, også har han hengt i buksebeinet på meg, og vil ha tærna mine.. :(
Men jeg vet ikke, jeg... :(
Kan ikke han han lenger i allefall.. T.o.m jentene mine er mere kosete og biter ikke.... de er snille som dagen er lang..
Hun ene har slutta helt å bite at vi flytta til egen leilighet...

Men guttungen er blitt helt rabiat.. :(

Lillenill

Post by Lillenill »

Himi-Zoo wrote:Forresten.... så på hjemmesiden din, er det den som er banded husky det er snakk om eller black hooded?

Han er en husky rotte...
Men han var kosete en liten stund, men har blitt skikkelig gangster rotte alle er redde for.. Og han biter så hard at det går hull på huden, og begynner å blø.. Det har han gjort mange ganger nå, også har han hengt i buksebeinet på meg, og vil ha tærna mine.. :(
Men jeg vet ikke, jeg... :(
Kan ikke han han lenger i allefall.. T.o.m jentene mine er mere kosete og biter ikke.... de er snille som dagen er lang..
Hun ene har slutta helt å bite at vi flytta til egen leilighet...

Men guttungen er blitt helt rabiat.. :(

Lillenill

Post by Lillenill »

Det e jentene som er hooded og dumbo, mens hannen er husky.. sånn blir det kanskje mere riktig.. :)

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

har dere avlivet han enda? jeg vil gjerne gi han et forsøk, på å temme han altså. vis jeg får lov? jeg har en del erfaring og vi kan jo gi det et forsøk?

siva83
Hamstrer mat

Post by siva83 »

Koala jenta wrote:har dere avlivet han enda? jeg vil gjerne gi han et forsøk, på å temme han altså. vis jeg får lov? jeg har en del erfaring og vi kan jo gi det et forsøk?
håper du rekker det...
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

siva83 wrote:
Koala jenta wrote:har dere avlivet han enda? jeg vil gjerne gi han et forsøk, på å temme han altså. vis jeg får lov? jeg har en del erfaring og vi kan jo gi det et forsøk?
håper du rekker det...
jeg hadde mobil nr hennes før men jeg har mistet det etter kjøp av ny mobil, det er vel ingen andre her som har det?

jeg har søkt i tellefon kakalogen og prøvd tre nr som kunne vært riktig men bare tlf svarer på alle tre. dessverre. :(

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Synes dette er veldig rart at han har blitt sånn, han har vært koseklump de luxe. Har hørt fra ei venninne (hu var sammen med broren til hun du fikk de av) av hun ikke var snill med de, og fikk de som var på besøk til og skifte på burene. Når jeg overtok han het han forresten Knut Borgen :lol: :roll:

Her er to bilder fra da jeg hadde han, dårlig kvalitet men...
Image
Image

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

så nydelig han er. jeg kunne jo hvertfall prøvd å temme han. ingen ting å tape på det.

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Nei, sant det, bare skjønner ikke hvorfor han har blitt sånn stakars.... Men har desverre mine minstanker... :( :evil:

Locked