Brotherfight

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
rat_girl_90

Brotherfight

Post by rat_girl_90 »

Hei. Eg har to hannrotter, som begynte å "krangle" for et par uker/måneder siden :? Eg trodde jo, etter å ha snakket med en som hadde hatt rotter en stund, og hon sa at di bare kranglet om Alfatittelen. Men, for et par dager siden, då eg satt å klappet Pippin, min hoodede gutt, oppdaget eg at han hadde et sår med skorpe på. Eg har ik hatt så god tid te å kose med di, har bare hatt di litt ute av gangen i en stund, og no oppdaget eg det såret. Eg sjekket Albino Charles og, og då eg så på haken hans, så eg at han har litt små sår der. Eg har sett en stund at AC har hatt rødlig pels(han e ellers kritthvit) nåkken steder. Ka kan dette være? Di krangler ik hele tiden, bare nåkken ganger, me sånn piping og sånn. Har aldri trodd at d va alvorlig... Sporte den ene dyrlegen her, men hon sa at hon ik har stor peiling på rotter... :| :shock:

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

alle hannrotter sloss en stund om tittelen det var det som sjedde her i huset men etterhvert ga de seg..men de fortsatte og småkrangle og få noen sår her og der da...men hvis du ser dem krangle så kan du lage en ubehagelig lyd sånn at de til slutt skjønner at de ikke får lov til og slåss...:L
Det var sånn mine slutta..men det kan hende at det ikke er såå bra måte..
men du kan nok prøve ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Småsår på hake, skuldre og nakke er typiske symptomer på midd og lus - bruk søkefunksjonen for å lære mer - og ikke minst; lære dyrlegen din mer.. Hvis de ikke er behandlet, eller har vært i kontakt med andre rotter etter behandling - regn med utøy selv om du ikke finner annet enn småsår som bevis. Dessuten er ting som stikker og drikker slett ikke godt for moralen i flokken - utred dette først.
Anita

Locked