Fargen Black
Moderator: Moderatorer
Fargen Black
Min lille black irish dumbo Blackies Fortune er nå 4 mnd gammel, og jeg ser tydelig at hun har en del grå/hvite hår innimellom de svarte på ryggen.
Er dette vanlig for black?
Er dette vanlig for black?
Fading skjer.
Husky-rotta jeg hadde en gang, var ganske mørk da hun var bitteliten, men da hun døde (altfor tidlig, uheldigvis..) var hun nesten hvit - men med noen grå flekker.

Husky-rotta jeg hadde en gang, var ganske mørk da hun var bitteliten, men da hun døde (altfor tidlig, uheldigvis..) var hun nesten hvit - men med noen grå flekker.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com
Det er kun huskies, der fader. Fortune er black irish, og fader derfor ikke, hun silver. Det er ikke det samme, der sker.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
-
- Gammelrotte
Silvering er som sådan ikke en rigtig betegnelse i sig selv, men nærmere en genfejl. Derfor vil hun stadig bare være black irish, men man kan godt kalde hende silver black irish hvis man synes, det lyder bedre.
Men kalder jo heller ikke en husky for en faded husky, bare fordi den fader
Men kalder jo heller ikke en husky for en faded husky, bare fordi den fader

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
Jeg har to gutter, Mike og Tassen. Begge to er Black, og begge er silvered. Så noe genetisk er det iallefall, om ikke det er en feil!
Synes det er ganske pent jeg, og nokså spesielt. 

Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3