Den ene rotta beit meg

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Lisbeth

Den ene rotta beit meg

Post by Lisbeth »

begge rottene mine har alltid vært så tamme. Jeg skulle ta begge rottene ut av buret, plutselig beit den ene rotta meg :(
Hvorfor gjorde hun dette :?:
Håper på mange svar

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hun kan ha vondt et sted, blitt skremt, følt seg truet eller hadde du noe som luktet på hånden? Bet hun hardt?

Lisbeth

Post by Lisbeth »

Nei hun bet ikke til blods, men det var vondt nok. JEg hadde ikke noe uvanlig lukt på hendene mine.
Jeg aner ikke hvorfor hun gjorde det :hm:
Vel det må da være en grunn til det.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Oppfører hun seg normalt ellers? Spiser og drikker som vanlig? Ser frisk og fin ut? Rotter er eksperter på å skjule at de har det vondt, så det kan ofte være vanskelig å se om det er noe galt. Har du løftet på henne ut av buret og holdt henne etter at hun bet? Har hun kanskje pepet da du har løftet henne?

Lisbeth

Post by Lisbeth »

Hun spiser og drikker helt normalt. Jeg har tatt henne ut av buret etter hun bet og nå bare slikker hun :?:
Jeg ringte dyrlegen her forleden dag pga. av en kul. Han var innom en tur og sa at det bare var en fettklump. Den forsvant vekk etter noen dager.
Etter det har jeg ikke sett noe unormalt.
HUn er veldig aktiv springer og løper, spiser og herjer, hun er også nysgjerrig av seg.
Så jeg vet ikke hva som skjer

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Kanskje det rett og slett bare ikke passet henne å komme ut akkurat da. Det trenger ikke være noe spesielt. Hvis en rotte biter for å bite, da biter de skikkelig hardt, og til blods.

tezza

ja det

Post by tezza »

vil jeg også tro. at ho ikke ville bli forstryrra eller noe. selv lar jeg alltid mine rotter komme ut på egenhånd. vil ikke tivnge em ut om de ikke vil selv

Locked