Rex-Rotter og allergi!

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne

Rex-Rotter og allergi!

Post by Alvrina »

Hei. Jeg bare lurer på om allergiske folk reagerer mindre på Rex-rotter og andre rex-dyr enn normale dyr???

Det sies jo at Rex-hest ( american Curl ttror jeg den heter)er flott for allergilkere!og at puddelen også er fin til allergiske folk ???

Jeg merker at jeg egentlig ikke tåler rotter :( ,men klarer ikke å ge slipp på rottebassillen :) :( :) Så da lurer jeg på om noen vet om det er sant at man reagerer mindre på Rex rotter , enn vanelige rotter ?
Hvis dette er sant er jeg EXTREMT interessert i å kjøpe en rex-rotte og forholde meg til de !

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Tror ikke det er noen særlig forskjell, nei. Er man allergisk mot rotter er det ofte urinen, og/eller flass og hudflak. Og det har rexene jo like mye av... ;)

pointless

Post by pointless »

jeg har alltid trod de tvar pelsen... utrolig hva man lærer :)

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Rexrotter er nok ikke allergivennlige, nei, men rexkaniner er. Deres rex-pels er totalt annerledes en rottenes...

For å legge til en ting i allergilista, jeg reagerer ikke når de klorer, ikke når de tisser på meg, men når jeg koser med hannene mine og kommer i kontakt med bakre del av ryggen deres... da får jeg store, hvite kaker på huden... :?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Post by kittykatt »

Jeg får kaker av klørne for det meste..
Derfor dekker jeg meg mest mulig til når jeg skal kose med min lille rotteklomp;)

Minerva

Post by Minerva »

jeg er helt uenig jeg tror at d er pelsen som er grunnen til all alergi :hm: :twisted:

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Minerva wrote:jeg er helt uenig jeg tror at d er pelsen som er grunnen til all alergi :hm: :twisted:
Hvem er det som har sagt at pelsen er grunnen til all allergi, da??
Superratz

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Det sa Minerva.

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Jeg leste feil... trodde personen var uenig i at pelsen er grunnen... :oops: Det ble vel litt for usannsynlig for meg til at jeg kunne lese det som egentlig stod... :lol:
Superratz

Shelly

Post by Shelly »

Hvordan kan man være uenig i et faktum?

"Rats produce three types of allergens: dander (dead skin cells), saliva and urine. (Contrary to popular belief, animal fur does not cause allergies.) When rats groom themselves, their saliva is spread on their skin and fur. They can also pick up urine on their feet or other parts of their body. As these allergens dry and flake off, they can become airborne. They can then land on furnishings where they can stay for years."

Det hele: http://www.ratfanclub.org/allergy.html

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Ja ja . det var bare en tanke,jeg pleier å reagere når rottene går på hunden min da kommer det sånne hvite kaker og det klør :twisted: Men jeg skal alike vel prøve å skaffe meg en rex, så kan jeg se etter hva jeg reager mest på! :D :) :( :shock: :lol:

Sara H

Post by Sara H »

Jeg er ekstremt allergiskmot rotter :cry: , men jeg reagerer mindre på Rex-rotta til venninda mi, enn mine vanelige hetterotter.... så jeg tror nok at dette varierer.. :)

PS. For en flott side ...

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Sara H wrote:Jeg er ekstremt allergiskmot rotter :cry: , men jeg reagerer mindre på Rex-rotta til venninda mi, enn mine vanelige hetterotter.... så jeg tror nok at dette varierer.. :)

PS. For en flott side ...

Ja. jeg tror også at det varierer, Jeg reagerte aldrig på den Rexen jeg hadde,Cala,hun kunne jeg neste kline med uten å reagere! Men de andre jeg har standardene reagerer jeg veldig på :?

Merkelige greier dette med allergi :?

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Alues: Hvis du er såpass allergisk mot rottene dine at det plager deg, burde du jo nesten ikke kjøpe flere, siden allergien bare vil utvikle seg jo mer du er sammen med dem!
Superratz

Siva

Post by Siva »

Heisann dere...

Jeg tror at Rex rotter er en type rotte som man ikke reagerer på.

Jeg tror at dem har noe spesielt i pelsen en dem andre rotter uten krøller!

Men d er jo bare d jeg tror, jeg er jo ikke alergisk selv, men alues sier d at hunn ikke reagerer så da kan jo ikke jeg si om hunn reagerer eller ikke på rottene sine, hunn kjøpte jo en ny rex hann rotte i dag så da stemmer d nokk da! :wink:

Hilsen Meg... :pir: [/b]

Locked