rotteunger.. del 2

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Dumbo-fan90
Sover i do

rotteunger.. del 2

Post by Dumbo-fan90 »

Tenkte jeg skulle dele mine tanker på denne siden.. Det handler da om mitt "UPS" kull som noen sier.. Kom hjem idag og fikk sett over alle. Av de 5 jeg fant var det en død. Så hørte jeg lyder fra andre siden av buret og fant 9 til. I en åpen krok fant jeg en liten, tynn stakar og oppe i røret fant jeg en stor tykk en til.. 16 uplanlagte unger.. Ikke akkurat det jeg trengte nå som jeg begynner på videregående.. men men.. Visste ikke at det gikk ann å få så mange unger. Alle ungene har iallefall melk i magen, kun en som var litt mager.. Den som var død hadde også melk i magen, så det var vel bare en "krybbedød" eller noe sånt... Ellers er Isi en flink mamma, styrer rundt i alle "gjengene". Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor hun har en unge i røret som hun mater så mye i forhold til de andre... Jeg har enda ikke tørt å røre den, da jeg er redd hun ikke skal mate den mer.. Men jeg må få gjort det før den detter ned.. Men sånn som det ser ut nå er det liten sjans for, for røret er bøyd oppover på hver side, og rundt røret er det to hengekøyer. Jeg kan bare være evig takknemlig for at hun ikke fødet der! Men til mitt spørsmål.. Jeg ba mamma ta ut Jippie og sette henne i eget bur, da mamma sa at Isi freset litt på henne.. men nå i etterkant, hvor jeg fant ut at det var 15 unger.. Kanskje noen av de er Jippie sine? Er det noen måte jeg kan finne ut det på? Og kan jeg sette inn Jippie som hjelp etter en uke? Det må da være tungt å fore så mange barn.. :?
Mvh Ida&rottene

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Oi, 15 unger :shock:
Ikke se bort i fra at noen av de er Jippie sine..
Om noen har puttet en hannrotte i buret til Isi og Jippie, har sikkert begge blitt drektige og fåttt unger.
Du ser sikkert om Jippie er mora til noen av de når de får farger/tegninger. Jeg tror nok også at du kan sette Jippie inn til Isi etter en uke, men har Jippie melk? :?:
Lykke til med bebisene og mamma`n(e) :)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Litt av et uhell. 16 unger :shock:

Du kan jo prøve å ha Jippie inne sammen med Isi og ungene? Jeg tror at det vil gå bra og at Jippie vil hjelpe til med stell og mat (?). Det kullet jeg passet på, bodde bestemoren sammen med mor og ungene og hun hjalp til med stellet, men hadde ikke melk. Hvis du gjør det så bør du følge med på hvordan Isi reagerer.

Lykke til!

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Jah, nettopp.. Og det er 15 stk. med avlsforbud i tillegg! :roll: Ikke lett å finne nye hjem til de, når de er så mange.. Men jeg skal nok klare det;-) Vil jo ikke gi de til dyrebutikk..
Mvh Ida&rottene

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Godt at du tar ansvar! :thu: Det er en vanskelig oppgave, men ikke umulig å klare! :sol:

Marcus&Conrad

Post by Marcus&Conrad »

Det går nok bra ;) Prøv å sett Jippie inn hos dem. Sender deg en PM ang. ungene jeg :)

Locked