Den ene rotta mi Lisja er helt gal etter å stikke hodet inn i munnen min og slikke rundt i hele kjeften. Hun setter seg på skuldra eller på brystet foran munnen og om jeg ikke åpner munnen så borer hun klørne inn i leppa og vrenger opp for å komme til. Har dere opplevd lignende oppførsel hos deres rotter? Jeg legger ut en film her så dere går se galskapen
Tequila som jeg hadde før var også veldig interessert i munnen til folk, men hun var ikke så interessert som din Lisja! Hun kunne fint finne på å prøve å åpne munnen selv, hvis den ikke gikk opp automatisk. De andre som jeg har nå gir meg et "kyss" på leppene hvis de får sjansen.
Kanskje du smaker godt eller at hun syntes du trenger å stelle munnen litt? :rottehode:
Lille My er akkurat likedan! Hun kommer opp til ansiktet, snuser rundt leppene, klyper tak i leppa med en hånd til jeg hyler og stikker hele hodet inn for å rengjøre tennene mine og slikke i seg "godbiter" hun tror befinner seg der inne. Rottis gjorde det samme. My har i tillegg en uvane med å ville sjekke nesebor og ører på samme måte; jeg vet ikke helt hva det er hun prøver å si meg med det, kanskje noe om snørrpapir og q-tips, kanskje?
Bra jeg ikke er alene med å ha ei slik rotte Hun er også helt gal etter å slurpe i seg buser! For en gjeng!
Det som er litt synd med det er at leppene blir helt skrapet opp og at jeg aldri får fred
Tror nok ikke de tar noen skade av det. Vil nok si at rottene er mer møkkete i munnen siden de ikke pusser tennene sine slik som vi gjør opptil flere ganger hver dag
om du bare hadde visst hvor mye dritt vi mennesker er borti hver dag. Bassiler, ulik mat, alt vi putter i munnen, framfor ei hus rotte som er hjemme og spiser rotte maten sin. En menneske munn blir sammenlignet med setet på et offentlig toalett med tanke på bakterier... (selv om vi pusser tenner) usj...
Uansett, søtt var det, men ikke noe jeg ville gjort med mine små...
Selv om "det er mer bakterier i en menneskemunn enn det er i bæsj, offentlige toaletter osv" så vil det ikke si at bakteriene er "onde". Kanskje det er godt for rottene å få i seg litt andre bakterier enn det de får av maten? Rottene mine spiser det jeg spiser, så det er nok ingen fare.
Hehe min hunnrotte er og sånn.
Men hannrotta har aldri vært borte i munnen engang. Rart det der. Hunnrotta mi virker jo nesten desperat etter å få komme inn i munnen hehehehe.
tror heller ikke de tar skade av dette. husk at rotter er ganske "harde" når det gjelder bakterier. vanligvis lever rotter i haugevis av bakterier og de tåler en hel del. jeg har aldri hørt eller opplevd at rotter tar skade av dette
munnen er farligere enn avføring stemmer nok ikke. å spytte i maten er ikke farlig men avføring kan føre med seg e-koli bakterie som kan være dødelig. det gjør ikke spytt