Roer de seg ned noengang???

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Zilver

Roer de seg ned noengang???

Post by Zilver »

Milde himmel og grønne loppekasser!!!!!

Mine to små nyanskaffede jenter er i turbofart om dagen. Har liten eller ingen erfaring med rottebarn, men jeg håper noen kommer unnsettende til og forteller meg at de kommer til å roe seg :D Blir jaggu svimmel av å se på "hopp og sprett og tjo og hei" leken demmers. Litt mer husvarme er de, men spøler fremdeles opp det meste av neven min når jeg skal prøve å få tak i dem.. Og har null respekt for hverken høyder, eller de to større rottene.. Det er full spiker fra morgen til kveld. Jo lengre de er ute, jo verre blir det..hehe.. Men søte er de, ingen tvil om det..

Men det som var spm egentlig, skal jeg "tvangshåndtere" dem, eller sitte å vente til de kommer av seg selv?

Men, her er sommer, :sol: og :pig: varmt, så nå skel jeg sette meg ute med kaffen og røyken og nyte det faktum at min solbrente rygg ikke skal på stranda i dag:P

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

De roer seg ned når de blir eldre,hun ene jeg har var helt turbo men nå er hun rolig og kosete men av og til får hun ræva i gir og leker med nemi ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Rim var sånn da vi fikk henne; alt foregikk i turbofart. Hun roet seg ned da hun hadde passert året, og nå er hun en lat og lettere blubbete koserotte på 1 år og 7 måneder som foretrekker en rolig tilværelse i hammocken. En stund var hun høyt og lavt på samme tid; hun var ikke mange månedene gammel da vi observerte henne hoppe fra toppen av en bokhylle og deise rett i gulvet, 2 meter lenger nede. Hun gjorde det med vilje og var like hel etterpå. :o
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Zilver

Post by Zilver »

Takker fanden for det.. deres nyfunne interesse er persiennene mine... Går bra så lenge de klatrer på siden ved siden av "sømmen" men i det de henger seg ut på midten bøyer hele møkka seg og de dingler lykkelige rundt...hehe.. Men skjønne er de, ingen tvil om det:)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Jeg fikk panikk da vår nåværende turborotte nr.1, Snorkfrøken, fikk det for seg at hun MÅTTE undersøke det lille hulrommet mellom veggen og kjøkkenskapene, hvor jeg vet at det er en drøss med ledninger. :shock: En annen ting de forbaskede snikene liker å gjøre for å fremprovosere hjerteattakk, er å åle seg bak sokkelfrontene på kjøkkenet. De elsker å snoke bak dem, hvor de har fri tilgang til skapet under vasken (hvor alle vaskeremediene står). Har tatt Rim på fersken i å sjekke ut diverse vaskemidler flere ganger; hun er vel på jakt etter den ultimate rusen... :roll:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Zilver

Post by Zilver »

*flire* Må være noe de har instinktivt det der med å gi oss diverse nevroser...

Men, da har jeg i det minste fått svar på det jeg lurte på, så det er egentlig bare å stenge den etter hvert..hehe.. Selv om jeg kunne sitti her å diskutert nevroser og teite ting rottene mine og andres foretar seg til "kingdom comes"..hehe..

Locked