Hadde med meg Maji og Neñe til Bergen på fredag for å levere de til ei jente som trengte selskap til den gamle rottedamen sin, veldig grei og flink med rotter, hun her. Etter at jeg hadde levert dem fra meg(hadde en liten tåre i øyekroken da hun gikk med dem), hadde jeg ca en og en halv time å slå ihjel før bussen min gikk.. Fant ut at jeg skulle ta en tur i Tropehagenbutikken på bystasjonen og se om de hadde rotter der, bare for å se, og for å finne ut hvordan rottene hadde det.. Kom opp, og så ingen rotter.. Så begynte jeg å se på skiltene istedet.. Og joda, der sto det jaggumeg 'rottegutter'.. Sto også en liten infolapp om rottehold(minst 2 stk +++).. Spurte ene damen om jeg fikk se nærmere på dem, holde dem og slikt.. Det fikk jeg, og smeltet helt.. Veide mye fram og tilbake da men..
De er to kjempeherlige Black Hooded-gutter, begge mismarked, med en liten svart flekk henholdsvis på låret og magen. 3 mnd gamle, fra privat oppdretter.

Hadde en liten ekkel følelse i magen likevel da, da jeg vet at det finnes iallefall EN useriøs oppdretter i Bergensområdet, har snakket mye med henne, men likevel. Men bestemte meg likevel, jeg har jo uansett ikke tenkt å bruke dem i avl, og de er kjempefine og ganske tillitsfulle.
Jeg skulle jo egentlig bare ha EN kompis til Waylon, men de er jo brødre, og ville ikke at en skulle sitte igjen ensom i butikken. Fikk med meg begge i reiseburet, med garanti og tilbud om gratis sjekk hos dyrlege innen 3 uker. Så nå er de i en ukes karantene hjemme hos typen mens jeg er på besøk hos han, og så kommer jeg til å holde dem i karantene i tre uker til når jeg skal tilbake på jobben.
Det eneste de nå mangler er navn, det jobber jeg fremdeles med..

Men, ja, det var da en liten oppdatering om gjengen..