Et dumt spørsmål fra en uvitende..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Nova

Et dumt spørsmål fra en uvitende..

Post by Nova »

Jeg har aldri blitt bitt av ei rotte før, kun blitt "smakt" på av en hamster før.. Jeg bare lurer på, hvor vondt er det egentlig? For en skulle ikke tro at den lille klypa skulle klare å bite så hardt :lol: Men jeg har hørt at de kan bite svinhardt, og at det kan begynne å blø...

Jeg har jo hatt hundevalper før, og de har jo sinnsykt skarpe tenner og biter mye, men det har aldri vært vondt synes jeg, det er kanskje fordi den biter så "jevnt" med tennene, og rotta lager liksom hull med fortennene....

Nei, nå ler jeg av meg selv, dette ble veldig rotete :lol:

Nå tenker jeg på å bli bitt på hendene altså... Jeg er ikke redd eller noe, men synes det er sprøtt at de små vakre lurvene virkelig kan bite så hardt :lol:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Jeg har blitt bitt noen ganger, men aldri hardere enn at det har kommet en dråpe blod. Jeg vil ikke si at det var veldig vondt, men du skvetter og litt vondt gjør det jo ;)

Men ja rotter kan bite mye hardere, helt til blodet spruter hvis de vil.. og ja.. det tror jeg er ganske vondt ja!
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Rotter biter som oftest hardt kun hvis det lukter mat av fingrene diine så det er viktig og passe på ellers så smakebiter de for og teste grensene dine ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

tezza

jeg har blitt bitt

Post by tezza »

jeg ble bitt skikkelig en gang jeg skulle skille to som sloss under sofaen (dette var to meget dominerende hanner som ikke gikk sammen og den ene kom seg ut av buret mens den andre var ute) og det skulle jeg aldri ha gjort for å si det sånn for jeg har aldri vært borte i en verre smerte enn det nesten. først merka jeg bare selve bittet i hånda. deretter ble fingrene mine låste og kunne ikke bevege dem. det begynte å gå ilinger oppver armen og det pulserte noe voldsomt at jeg trodde til tider fingrene mine skulle eksplodere

hadde jeg tenkt meg om hadde jeg ikke stukket hånda under sofaen. han som bet meg er var en go`gutt så han gjorde nok ikke med vilje men tok feil av hånda mi og den andre rotta vil jeg tro i kampens hete.

men som sagt, det er ILLE! det var fryktelig vondt. man hadde bare lyst å stange hodet i veggen.
jeg gikk til legevakta å fikk stivkrampesprøyte

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Jeg har også blitt bitt skikkelig, og det gjør gyselig vondt!!!! Rett etter bittet er det ikke så ille, men etter hvert begynner det å dunke og svi. Hele hånda mi hovnet skikkelig opp fra rett over håndleddet til fingerspissenen. Hånden min så ut som en oppblåst plasthandske i flere dager!!

karinatonder

Post by karinatonder »

Jeg har også blitt bitt da jeg skulle skille to som slåss. Han største hadde en veldig "fin" teknikk men å sette tenne dypt i hånda min og så sparke fra med bakføttene slik at huden ble flerret opp. Effektivt om jeg hadde vært en ond rotte som prøvde å bite han, så de kan virkelig forsvare seg om de frykter for livet. Såret gjorde selvfølgelig vondt, men ikke verre enn et vanlig stygt sår laget av kniv eller noe. Går det betennelse i såret da vil man oppleve slik pulserende smerte og mye mer ubehag skulle jeg tro. Dette såret ble heldigvis ikke betent da jeg fikk kyndig hjelp på legevakta. Man lærer så lenge man lever da, har vært veeeldig flink med å bruke hansker etter dette :oops:

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Ble bitt i går, jeg. Men det var nok mer uskyldig og min feil.. Spagetti eller fingeren til mammaen går ut på ett når man bare er sulten nok.

Har påfyll av stivkrampevaksine fra en tur i det store utlandet for et par år siden (veldig greit å ha sånn ellers og, btw, så verdt et stikk med noen års mellomrom), og såret er dessuten bare bittelite (knappenålshodestort). Men litt øm finger.

Lærdom til resten av dere: pass fingerne når det er spagettikveld! :spise:
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Aggressive bitt er ikke bra og bør behandles deretter. Guttungen ble bitt til beinet og tre uker senere fikk jeg kappet en blodåre av samme rotte - nå flere mnd etterpå er begges fingre fortsatt numne og stikker når de blir berørt. Jeg fikk påfyll av stivkrampevaksine siden det var over ti år siden siste vaksinering og vi sto begge på Apocillin i drøye to uker gr fare for rottebittfeber (bakterien er funnet under obduksjon på andre rotter i mitt eie). Vær obs på underlige symptomer som ikke er relatrert til selve bittstedet etter dype bitt - rottebittfeber er såpass uvanlig i Norge at vi må regne med å ta ansvar selv; ved tvil, skriv ut info og lever lege.
Anita

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

hehe, "spaghettibiting" er et kjent fenomen her også, men det er ikke vondt i det hele tatt. man blir jo litt satt ut, selvsagt, om man er vant til at de bare slikker til vanlig.

en gang for noen år siden, før jeg hadde rotter selv, var jeg hos en venninne av meg. jeg måtte selvfølgelig se på rottene hennes, og sto og godsnakket med en enslig hannrotte. nesa mi kom nærmere og nærmere buret, og var tilslutt mellom sprinklene. -ah, gulerot! tenkte rotta og hogg til. det var så vondt at jeg fikk tårer i øynene, omtrent som når man kjører hodet opp i en skapdør på kjøkkenet, vet dere.
det tøt ut blod som ble stående i en boble på nesa, veldig dekorativt. venninna mi bare lo.
:lol:
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Nova

Post by Nova »

Uff da, det hørtes ikke godt ut nei. Får håpe at i 90% av tilfellene så er det misforståelse fra rottenes side :lol:

tezza

ja jeg

Post by tezza »

vet helt klart at det var en misforståelse for Striba har aldri bitt noen i hele sitt liv. jeg tror rett og slett han skvatt noe veldig da jeg tok på han og han allerede var i en slosskamp. såret mitt ble ikke betent så det var ikke det smerten kom av. smertene begynte 3 mins etter bittet og det var gyselig!! mat-biting har aldri vært vondt eller hardt heldigvis. de er veldig snille sånn:) ei jeg snakka med sa "du må jo avlive kan jo ikke ha en sånn sinna rotte som biter" men det var ikke for å være slem mot meg som jeg sa, det var rett og slett dumt av meg å stikke hånda under en mørk sofa mens de kranglet. helt idiotisk egentlig. han har aldri bitt før og aldri siden og han var aldri aggresiv, bare kranglete.

Locked