En av dem, Tarfful, er fra De'Sires oppdrett, og oppdretter og tidligere eier har gitt meg gode tilbakemeldinger på hvordan han er og sånn. Han er en skikkelig koseklump, enda han bare har vært her i en uke. Det er forsåvidt alle de 9 hannene. Han er ikke aggressiv, heller ikke spesielt dominant, heller underdanig. Han er en Agouti self dumborex, en helt herlig gutt, på 530 gram. Han skal i morgen begynne på ivomec-kur mot utøy, har litt midd. Ellers har det visst aldri feilt ham noe.
Han har dessverre ingen kullsøsken å sammelignes med, da den eneste broren hans døde etter/under kastrering. Han ble ikke kastrert pga aggressivitet, men plassmangel, for å kunne gå sammen med jentene. Dette har jeg fra oppdretter, som hadde begge i hus. Foreldre og halvsøsken har ikke vist aggressivitet eller dominans. Han er nå rundt et år gammel, litt eldre.
Jenta jeg har tenkt å bruke, er Deana Carter, fra Renate(renatsko her på forumet) i Sogndal. En flott jente, og ingen aggressivitetsproblemer hos noen av søsknene. Kan være veldig kosete hvis hun vil, men som oftest er hun overalt, samtidig. Er veldig pågående når hun først har bestemt seg for noe, som f.eks å spise opp maten min eller noe. Hun veier nå 310 gram. Black Hooded dumbobærer. Hun er nå litt over 6 mnd.
Planlagt parringsdato blir 7.september eller senere, da jeg må få tak i alt jeg trenger først.(RM3, babygrøt, kattemelk+++++++++ alt som tenkes kan)

Kullet vil ikke bli noe av, dersom det ikke er interesse for unger etter disse rottene, eller dersom noen har gode grunner til at parringen ikke burde bli noe av..
Si gjerne din mening her, eller dersom det er noe virkelig viktig/spesielt, ta kontakt på 48 30 69 28.