UPS-kull

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

LILO
Hamstrer mat

UPS-kull

Post by LILO »

Min lille Cicely er drektig, og jeg aner ikke hvordan dette har gått til, for guttene og jentene får aldri komme ut samtidig, og jeg har vært svært påpasselig med dette, nettopp fordi jeg ikke hadde planer om noe kull på noen av rottene mine.

De har eget rom, og barna får ikke gå inn der uten at jeg er med dem, for noe masseproduksjon av rotter vil jeg ikke ha noe av...

Greit nok,, guttene og jentene bor på samme rommet, men begge burene er rømningssikre, så dette er en gåte for meg!!

Menmen, nå er nå hvertfall ungene på vei, og det skal nok gå fint, for jeg har hatt flere kull før, og det har vært like kjekt hver gang, men var egentlig ferdig med det nå da...trodde jeg...

Vil først se hvor mange unger som kommer, og hvor mange som blir omplassert til kjente før jeg legger ut noe annonse.

God plass selv har jeg også, så det er ikke noe problem

Mora er da Cats Cicely, siamese hooded. Faren vet jeg ikke hvem er, men håper å finne det ut utifra ungenes utseende.

Guttene har vært endel løse på rommet, men jentene har ingen mulighet til å komme ut, og guttene ingen mulighet til å komme inn til dem..

Men nå får ikke gutta springe løse mer, for jeg vil absolutt ikke at dette skal skje igjen.

Bilde av en drektig Cicely

PS: Jeg har snakket med Annbritt, så hun er klar over dette, og mente det kom til å gå helt fint. Cicely er snart 5 mndr. og er godt i hold...

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Hmmm.. så rart da, de rottene kan klare det utroligste noen ganger :roll:

Håper dette går bra da! :thu: Er moren fra Cats U kuld?
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Takk for det,ja, ikke forstår jeg hvordan det har gått til... :roll:

Og ja, hun er fra Cats U-kull :)

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Ok, for jeg vurderer å bruke Camomille i avl videre som også er far det kullet, så hadde vært interessant å se hvordan dette går! ;)

Har hun vært syk?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Re: UPS-kull

Post by § RatGirl § »

LILO wrote:Men nå får ikke gutta springe løse mer, for jeg vil absolutt ikke at dette skal skje igjen.
Gutta må vel få litt utetid de også vel?

Hvor gamle er barna dine? Har du spurt dem om de vet noe om hva som kan ha skjedd? Helt sikker på at det ikke er mulig for noen av rottene å komme inn eller ut til hverandre? For de må jo ha greid det på en eller annen måte. :hm:

Det er en del kull for tiden og trist mange rotter til omplassering, så jeg ville anbefalt deg å begynne annonseringen allerede nå. Hvis det kommer få unger så gjør det jo ikke noe om du har for mange interesserte. ;)

Lykke til med å finne varige hjem til de små! :)

Zilver

Post by Zilver »

Nuhvel, kommer det unger har de greid det, uansett på hvilken måte. Og skulle det stå på det har jeg personlig allerede takket nei til jobb og alt for å beholde de fire jeg allerede har, bare i tilfelle noen skulle henge seg opp i det at jeg en gang satte mine ut for mulig omplassering. Og fire eller fem er ikke store forskjellen, annet enn muligens et større bur. Har dessuten hilst på de guttene som mest sannsynlig kan være far til det kullet... DEIIIILIGE gutter!!! :spise:

Har dessuten et par ekstra bur stående, og kan huse et par for videre omplassering om det skulle være nødvendig. Så LILO er ikke alene om det skulle være behov for hjelp.

Uheldig når slike ting skjer, spesiellt med tanke på at man må holde et øye på at det ikke skal avles videre på dem og lignende.

Og bare for å gi et lite hint så skal jeg inn til Oslo i oktober/novemberskiftet... :D med tog, og mulighet for å ha med reiseselskap...

Bare sånn i tilfelle noen lurer liksom... :x ;)

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Lykke til også får du ha gratulerer nå som dette har skjedd ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Ra§tGirl § wrote:
LILO wrote:Men nå får ikke gutta springe løse mer, for jeg vil absolutt ikke at dette skal skje igjen.
Gutta må vel få litt utetid de også vel?

:)
Det var ikke sånn jeg mente, klart de skal få ha utetid! Ikke springe løse på rommet sitt, mente jeg! Alene, sånn de har fått gjort til nå.. De kan vel ikke parre gjennom sprinklene, men likevel...

Og jeg har ingen planer om å annonsere enda, for jeg vil se hvor mange det blir, og vil ikke annonsere på finn ol. for jeg vil vite hvem som får dem. Og det er som sagt ikke noe problem, jeg har plenty med plass.

Jentene mine er 6 og 10 år, og jeg kjenner dem, så de har ikke gjort dette, vi har regler for dyrene her i huset :)

Noe må jo selvfølgelig ha skjedd, ellers hadde hun ikke vært drektig, jeg aner bare ikke hva...

Cicely har aldri vært syk, frisk som en fisk, og veldig bra gemytt. Cassia, derimot, har hatt en vibramycinkur, da hun hadde litt lvi da jeg henta henne, og hun nyser litt enda, men ser det an litt før dyrlegebesøk..

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Cassia er søsteren? Ok.hmm...

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hehe, ok. Begynte å lure litt nå. ;) Så vidt jeg vet så skal det være umulig å få det til gjennom sprinklene ja.

Tenkte på at det kan jo være lurt hvis man fant ut hvordan de fikk det til, slik at det ikke eventuelt skjer igjen. Derfor jeg "gravde" litt.

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Ja, snakket nettopp med samboeren min om det, og han sa jeg like godt kunne slutte og gruble med en gang, for jeg kommer aldri til å finne det ut likevel :)

Har hatt rotter i 17 år, med få og korte opphold, og har stort sett hatt begge kjønn samtidig, og dette er det første ups-kullet, så det er ikke noe som er en vane her i huset :)

Og, ja, Cassia er søstera til Cicely. Hun har også et fantastisk gemytt, egentlig den som er mest fortrolig av de to, men de er noen gode jenter begge to :bravo:

Cicely sov tett inntil halsen min på sofaen i hele natt, bare lå strekk ut der og koste seg, såå skjønn, at!!

Zilver

Post by Zilver »

Umulig gjennom gjerdet?? Nuhvel, det man vil får man gjerne til?? *ler rått*
Har sett nok gutter ta jenter gjennom gjerdet på Madlaleiren :shock: :shock: (militærleiren) så intet er umulig, selv om det høres usannsynlig ut...

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Nå har det kommet 4 babyer, vet ikke om hun er ferdig enda, men hun steller og duller med de 4 hun har fått, hvertfall :D

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Nå regner jeg med hun er helt ferdig. 9 små, ble det!

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Gratulerer med vel overstått - gi oss bilder så vi kan følge med underveis :thu:
Anita

Locked