Vi har akkurat fått inn et parti kjempefine hengekøyer i dobbelt fleece (ca. 30x30 cm.) med fester. Disse vidundersakene vil ikke loppe de tobeinte for stort - 30 kroner for én, ta to for 50 - men vil gi de firbeinte, halebærende en velfortjent hvil i en myk og fluffy himmelsk sak som kan henges høyt og lavt i buret.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
De tåler en god del og er enkle å reparere hvis det skulle være behov for det, men det kommer helt an på hva slags type rotter du har. Jeg har sett hengekøyer i sweitserost-modell (mange hull) som fremdeles blir elsket av sine brukere
Hengekøyene er av dobbel-fleece og kan vaskes på både 40 og 60 grader i vaskemaskin, noe som gjør det lett og greit å få de rene. Det er mykheten og comfy'en som gjør de brilliante til våre små når de sover sine utallige korte lurer - og henges de høyt nok blir de til en ypperlig utkikksplass der små firbeinte kan holde et godt oversyn over de tobeintes alle gjøremål.
Da må jeg bare få snike meg inn og reklamere for de nye sovehusene i fleece også:
Husene er laget i fleecestoff og tåler meget godt vask på 40 og 60 grader i vaskemaskin. De har fire solide hemper (en i hvert hjørne) til oppheng og leveres uten kroker. Vi har brukt sovehusene i ca. 2 år og hittil ikke opplevd at rottene har spist istykker hempene. Åpningen er forsterket med et ekstra lag fleece. Husene selges for 50,- per stykk (pluss evt. porto). Løp og kjøp!
Dette er igrunn samme bilde man ser i vårt bur og, når sovehuset endelig er tilbake fra vask.
Mykt og deilig, og med muligheter for å sette sitt personlige rottepreg på residenten, ved å sette inn utkikkshull og lufteluker på strategisk plasserte steder.
Nettbutikken skal ha en liten stand, ja. Så det er fullt mulig å ta en mer fingernem kikk på ting der. Akkurat hva som blir tatt med på rottefesten er ikke blitt avgjort ennå.
Jeg har sydd sovehus så svetten siler og sendte en ladning til Nemo før helgen, med tanke på nettopp rottefesten. Hvis jeg har bedt pent nok, spørs det om vi ikke får se en demonstrasjon av sovehus i bruk også, eller hur? Noen av styrerottene har kanskje lyst til å drive litt reklame, våre ville garantert demonstrert riktig bruk av og skikk og bruk i sovehus om de ikke hadde vært så tankeløse og planlagt menneskeavl med ditto nedkomst midt i rottefestsesongen.
(Forøvrig har våre satt ny personlig rekord i antall rotter oppå sovehuset samtidig; vi observerte hele 5 av 6 snorkende i klynge her om dagen.)