Nytt produksforslag - operasjonsposer

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

lynxy85

Post by lynxy85 »

Hadde det vært lurt å ha et hulrom hvor en varmeflaske kan legges inn...? Eller blir det for varmt for rotta?

Jeg skal snart kastrere Grim, har tenkt å lage en slik varmepose til han av flees. :)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Alle ideer er knall! Forresten; jeg har ikke noe opsjon på fremstilling av operasjonsposer, her er det fritt frem! Skal vi kunne utvikle et produkt som folk vil ha, må vi ta med alle ideer inn i tenkeboksen. :spise:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

lynxy85

Post by lynxy85 »

Så det blir ikke for varmt med varmeflaske?

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Har ikke peiling, men det skal kanskje litt til for at de blir for varme mens de ligger i ro etter en operasjon. Det verste problemet er vel om de blir nedkjølte. Anita Balledödaren kan kanskje svare på det?

:mrgreen:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Zilver

Post by Zilver »

Nå legger dyrlegene selv små dyr på varmeflaske under operasjoner, og i etterkant, så det kan jo være en idè til folk selv om de vil sy et fleecetrekk med to hulrom, ett til varmeflaska og ett til å putte rotta nedi. Kjekke med varmeflasker er jo at man selv kan bestemme hvor varmt vannet i den skal være, prøve å unngå å koke pøbelen... :P

Vi kan jo slå våre små grå sammen og tenke litt, og komme på gode løsninger, og så lage deretter?? Og siden jeg liker håndarbeide og symaskiner, så skal i allefall jeg se å få lagd meg noe sånt når høsten nærmer seg og jeg er hjemme på ferie :spise:

Men, god helg alle sammen!! :bravo:

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... 67&page=14

Kunne dette vært noe som varmeposer/operasjonsposer?

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Super ide! Jeg vil ha en med innsydd varmeflaske!

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Super ide med varmeflaske. :) Hvis det er kaldt kan man risikere å kle inn kulden hvis man bruker fleece som innerste lag. Det holder jo også på fuktigheten, så ull høres supert ut. Blir mindre energi for rottene å bruke på å varme opp "kammeret" i posen også... :D
En sånn en vil jeg ha :bravo:

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Maja :o) wrote: En sånn en vil jeg ha :bravo:
Jeg og! :spise:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

lynxy85

Post by lynxy85 »

Jeg også! :D

Selv om jeg lager en selv nå, kommer jeg til å kjøpe en.

Jeg kan ikke sy, så min blir nok ikke bra... hehe ;)

Anne Kathrine

Post by Anne Kathrine »

God ide det der :thu:

Hva med å bruke som mellomlag den "sølvfolien" som man pakker rundt mennesker som lider av akutt nedkjøling?
Den reflekterer kroppens varmeutstråling og begrenser varmetapet.
Sikkert ikke det billigste som finnes, men det funker jo tydeligvis godt nok for mennesker.

Ull innerst er en god ide, holder godt på varmen, frakter bort fuktighet og er naturlig selvrensende (selv om en liten vask i ny og ne nok ikke er så dumt :) )

Fikk lyst til å sy nå :)

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Hvordan går det med pose-utviklingen? Noen som har prøvd å sy en? Blir det noen gode resultater? :spise:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Kremt, kremt... her er en annen slags pose - sånn litt mer kombitype, kanskje; ryggvarmer for eieren også..?
http://www.raggyrat.co.uk/ratbag/rucksack.htm
Anita

Locked