Raymond
Moderator: Moderatorer
Raymond
Da jeg skulle skifte på buret til rottene i dag var raymond helt anderledes enn vanlig. Han hoppet ned fra hengekøyen og hoppet opp på atmen min og freste,blåste seg opp og plutselig satte han tennene i meg. jeg begynte å blø skikkelig... hva slags oppførsel er dette??
Mai-Tai
*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*
Etter min mening forteller han deg at han vil kastreres snarest mulig! Men du bør også vurdere om du vil gi ham den sjansen - det er ikke klanderverdig å sette strek etter en slik episode. Oppsøk lege for bittskaden. (Jeg satte opp noen "dagens tilbud" på viewtopic.php?t=4452 - har en arg, om enda ikke så arg, herremann som skal til pers her nå)
Anita
Anita
???
jøss! jeg ble bare sittende å måpe jeg nå! har aldri opplevd noe lignende! hørtes jo nesten litt traumatisk ut!
du har kanske tatt stivkrampesprøyte men om ikke må det gjøres innen 48 timer.
jeg ble bitt skikkelig en gang jeg skulle skille to rotter som holdt på å ta livet av hverandre nesten. det skulle jeg ikke gjort heh. jeg ble stiv oppigjennom hele armen og kunne etterhvert heller ikke bevege fingrene. det var skumle greier
håpe rdet går bra med deg!!
du har kanske tatt stivkrampesprøyte men om ikke må det gjøres innen 48 timer.
jeg ble bitt skikkelig en gang jeg skulle skille to rotter som holdt på å ta livet av hverandre nesten. det skulle jeg ikke gjort heh. jeg ble stiv oppigjennom hele armen og kunne etterhvert heller ikke bevege fingrene. det var skumle greier
håpe rdet går bra med deg!!
altså jeg er bare litt rød rundt sårene, visste ikke jeg måtte ta stivkrampe sprøyte.. vel jeg har litt tid til det enda, mente jeg tok en slik på skolen men virkingen har kanskje sluttet å virke.. Ja han må vel kastreres, tenkte kanskje han ville leke, men når vi leker blåser han seg ikke opp og hopper på meg, jeg pleier å støvsuge og vaske mens de sover uten at de reagerer.. Men jeg får ringe legen min og spørre om å få ta en slik sprøyte da..
Mai-Tai
Jeg ville vel ikke gjort det hvis han var en grei kar; det er en risiko - det er dyrt - og det er også en risiko for at effekten av Raymonds kastrering ikke fungerer etter hensikten = du kan risikere å sitte med en kastrert, men fortsatt like sur Raymond + en fortsatt like grei kastrat. Nei - jeg hadde gått på hovedproblemet først, og så hadde jeg tatt det derfra etterhvert.
Anita
Anita
kjenner til oppførselen

Da mente du at jeg måtte avlive han, det som er rart er at dyrlegen på kolsås hadde aldri hørt om sånn oppførsel på rotter før... Hun mente det kunne ligge i noe av det psykiske i hodet hans....
men si ifra om hvordan han blir etter kastrering da.... kanskje det er det jeg må gjøre med Jingels...
Titti,Jingels,Prins og Junior