Hvordan vet en forskjell?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
-Marita

Hvordan vet en forskjell?

Post by -Marita »

Har sittet å sett litt på bilder og sånt nå.
Men finner ingen bilder som kan skille fargen beige og champange.
Hvordan ser man forskjellen ?
Mulig at bildene jeg har sett på et litt uklare i med at jeg ikke ser forskjellen hehe. :roll:
Men hva skiller dem ?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Man kan noen ganger se det på genetikken, mens ellers kan man se det spesielt på øyefargen.
Beige har rubyøyne og champagne har rosa øyne, dessuten er det litt fargeforskjell i pelsen, logisk nok. ;)

Du kan se litt forskjell på bildene her.

-Marita

Post by -Marita »

Ja såg litt mer forskjell på de bildene, enn på de andre jeg har sett på hehe.
;)

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Beige pelsfarge har brunt gulskjær, mens champagne har rosa gulskjær. Beige er også en mattere farge enn champagne. Men lettest er å se forskjellen på øyenfarge, som Ratgirl sier. Bildene på DRFs standardside er ikke gode hverken på beige eller champagne, synes jeg.

Jeg synes dette og dette er gode bilder på champagne, mens Rottenet har et godt bilde på beige her, det første bildet under beige (beige hette), bortsett fra at blitzen får øynene til å se røde ut. Bilde 2 av beige på samme side ser mer ut som en dårlig fawn, men det kan være lyset.

-Marita

Post by -Marita »

Ok takk for svar ! :D

"Beige pelsfarge har brunt gulskjær, mens champagne har rosa gulskjær. Beige er også en mattere farge enn champagne."

-Var egentlig det jeg ville fram til ;)

Locked