Hengekøyer
Moderator: Moderatorer
Hengekøyer
Jeg kom hjem fra rottefesten med noe sånt som åtte hengekøyer og sovehus, og nå er tre av dem tatt i bruk. Hengehuset "Casa Ingrid" er foreløpig mest populært, selvom det er best å sove på taket. Og selv om rottene ikke bryr seg om det er en vaskeklut med S-kroker eller en lekker håndsydd fleece&bomullssak, så nyter jeg å se pent håndarbeid og farger som matcher :sol:
Uansett, til poenget: Siden det tydeligvis finnes tung håndarbeidkompetanse i denne foreningen, så ønsker jeg meg til salg i nettbutikken sånne hengekøyer med lommer! Jeg har kjøpt en og laget noen, prinsippet er bare å klippe ut stoff som er dobbelt så langt som ønsket hengekøyestørrelse og så brette inn halvparten på hver side inn mot midten og sy sammen rundt kanten. Det blir som en dobbel hengekøye med splitt i midten, sånn at man kan krype inn mellom de to lagene.
Forresten flott tiltak med snuggle i nettbutikken! Fikk med meg en sånn også...
Uansett, til poenget: Siden det tydeligvis finnes tung håndarbeidkompetanse i denne foreningen, så ønsker jeg meg til salg i nettbutikken sånne hengekøyer med lommer! Jeg har kjøpt en og laget noen, prinsippet er bare å klippe ut stoff som er dobbelt så langt som ønsket hengekøyestørrelse og så brette inn halvparten på hver side inn mot midten og sy sammen rundt kanten. Det blir som en dobbel hengekøye med splitt i midten, sånn at man kan krype inn mellom de to lagene.
Forresten flott tiltak med snuggle i nettbutikken! Fikk med meg en sånn også...
Maria H.
*ler*
Jeg forsøkte med en sånn "hemmelig lomme"-hengekøye en gang (men bare med lomme på ene siden) og den ble mottatt på en litt tvilsom måte.. *å er'etta for no' a?* *stikke hodet inni* *bah - grave full av uttisset avispapir og ligge oppå*
Men, man kan alltids forsøke.
Supert at snuggies ble godt mottatt - så mange ypperlige reklamebilde-muligheter på festen i går. Barn + rotte + snuggie, til eksempel, for ikke å snakke om snuggie + senior. Den som bare hadde tatt bilder.. Heidi?
Jeg forsøkte med en sånn "hemmelig lomme"-hengekøye en gang (men bare med lomme på ene siden) og den ble mottatt på en litt tvilsom måte.. *å er'etta for no' a?* *stikke hodet inni* *bah - grave full av uttisset avispapir og ligge oppå*
Men, man kan alltids forsøke.
Supert at snuggies ble godt mottatt - så mange ypperlige reklamebilde-muligheter på festen i går. Barn + rotte + snuggie, til eksempel, for ikke å snakke om snuggie + senior. Den som bare hadde tatt bilder.. Heidi?

Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com
-
- Alfatryne
snuggle-scarfen jeg kjøpte var litt trang i halsen til meg, så den har Siri fått til å lage rede av.
simo barnevogner kan bare gå hjem og...eh...vogge. super snuggle!
simo barnevogner kan bare gå hjem og...eh...vogge. super snuggle!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
Snuggiene SKAL være trange i halsen, nederst! Poenget er å hindre rottene i å krype ut på undersiden. Lotte har ikke skjønt det, så hun gjør det likevel, noe som fører til nær-kvelningsfornemmelser og heftige dytt og skvis av halsen min, godt etterfulgt av lange kloremerker... men det er nå koselig læll 

Jepp, det stemmer at de er justerbare. Bare trekk i strikken til du finner knuten, knyt den opp (kan være litt hard) og lag en ny knute.
Forøvrig, den skal være trang - den trange delen skal ned, den slække opp. Det tar litt tid å bli vant til den (kan ikke fordra trange gensere selv) men etter en stund er den ganske så populær blant både mennesketing og rotteting. Også når den ikke er rundt halsen. Jeg har en liggende oppå sofaryggen (når jeg ikke har den på meg) og som regel ligger det en rottesløving med halvt lukkede øyne der.
Forøvrig, den skal være trang - den trange delen skal ned, den slække opp. Det tar litt tid å bli vant til den (kan ikke fordra trange gensere selv) men etter en stund er den ganske så populær blant både mennesketing og rotteting. Også når den ikke er rundt halsen. Jeg har en liggende oppå sofaryggen (når jeg ikke har den på meg) og som regel ligger det en rottesløving med halvt lukkede øyne der.
Ja, det er en skjerf-lignende sak som beskytter halsen mot overivrige klør - pluss gir rottene en fin "dump" de kan ligge og kose seg i (enten på ryggen til brukeren eller på brystet).