Søker person

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Intet
Alfatryne

Søker person

Post by Intet »

ER det noen av dere som har kjennskap (eller kanskje ER selv i høyeste person) oppdretteren Berit Mona Moe (e.l) ??

Var innom Metro Zoo idag, og så på de nydelige små rottetassene, som dessverre så langt yngre ut enn 5-6 uker, uten sin mor, og blanding av gutter og jenter.

Hun som jobbet der fortalte at de tar inn alle rottene sine fra en fast oppdrtter, altså henne.
Jeg bare lurer på om hun er en seriøs oppdretter, eller om å kjøpe fra dyrebutikk blir også i dette tilfellet som " å kjøpe i dyrebutikk".

Den ene rottefanten var helt lik Cornelia som døde nå for et par uker siden. Hun så på meg med store, mørke øyne, klamret seg til buret, og gav meg et telepatisk "kjenner du meg ikke igjen? ja, det er meg. kjøp meg da!!" :(

Til min egen skuffelse har jeg gitt meg selv dyrebutikk-forbud, men likevel er jeg litt interessert i denne oppdretteren. Hadde vært interessant å høre om hun virkelig er seriøs, eller om hun bare avler hjemme for å selge til dyrebutikkene.

Noen som vet?
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Var innom der i dag jeg også, og hun som var der påsto de var 6 uker (noe de IKKE var). Da jeg spurte om det både var gutter og jenter i samme bur, fortet hun seg å si at de skulle skilles snart :shock: Dét er jo litt sent da, hvis det hadde vært som hunn påsto; at de var 6 uker :roll:
Gav henne i alle fall en del brosjyrer som jeg fikk med fra rottefesten, og hun tok i mot dem :) Hadde hørt om SDA-viruset også (sa hun da...*skeptisk*)

Får vel holde et lite øye med hvordan det går...

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

ja, hold øye med dem, du...
ofte ser man små/unge rotter i butikk, men det kan jo hende de ser yngre ut enn de er pga litt kjip mat...det er vanlig å bruke en generell gnagerblanding i dyrebutikk, og det gjør mange eiere/oppdrettere og.

er hun moe- damen den samme som leverer til dyrego på oslo city og sandvika? isåfall kjenner chanell her på forumet henne.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Skal ringe dyrego og høre... :rottehode:

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Hun mente bestemt at de var seks uker til meg også. Og de er jo altfor små til å være det. :evil:
Blir litt sint av at sånt skal gå ann. Og det er dessverre ALTFOR få som jobber i dyrebutikk som i det hele tatt har peiling på dyr.
Man burde ha utdannelse for å jobbe i dyrebutikk, spør du meg.

Du er velkommen innom

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Intet wrote:Og det er dessverre ALTFOR få som jobber i dyrebutikk som i det hele tatt har peiling på dyr.
Man burde ha utdannelse for å jobbe i dyrebutikk, spør du meg.
Helt enig :thu:
Det er individer og liv man jobber med, ikke gjenstander og ting.

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Jeg syns mange (skal ikke skjære alle under èn kam) er ubrukelige i dyrebutikk. Det krever en del kunnskap, og det jeg har opplevd i de fleste butikkene jeg har vært innom er at vi som kunder har mer kunnskap om dyrene.

Jeg husker vi ble bedt streng om å bare ha èn rotte da vi kjøpte vår første, Madonna. For de trivdes best alene, og fikk ikke kontakt med menneskene hvis de var flere. Dessuten måtte vi ha sagflis i bruet, og vi kunne mer enn gjerne bruke et lite hamsterbur.

Uff, jeg er glad vi fort fant ut at rotter er mer enn som så.

Du er velkommen innom

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Men det som får meg til å stusse er om man er seriøs når man selger ungene til dyrebutikk når de er så små som disse er-

Ikke meningen å snakke stygt om henne, hvis noen kjenner henne, men det får meg til å lure. :roll:

Du er velkommen innom

Locked