Litt stolt nå... Reidar og Rogers første bad- hos meg!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Nova

Litt stolt nå... Reidar og Rogers første bad- hos meg!

Post by Nova »

Jeg vet at Dumbo-fan90 badet rottene en gang før jeg fikk de for å venne de til vann, og nå har jeg altså selv badet de for første gang!

Og det gikk fint!! Hihi! Jeg så meg nødt til å bade de, for de legger fra seg noen dammer innimellom, som de mer enn gjerne legger seg og sover oppi :lol: Det luktet altså litt stramt av de nå!

Jeg brukte en valpeshampoo som er ment til kattunger og hundevalper av et anerkjent merke fra dyrebutikk. Men jeg såpet de ikke inn. Tok bare en dråpe av såpen i en balje vann for å få LITT godlukt, og badet de i dette svake såpevannet. Deretter skyllet jeg de godt under springen for å fjerne alle såperester. Det gikk så fint atte! :D

Det gikk over all forventning! Det er klart at de sprelte litt med beina og sånn, men ikke noe piping eller sure miner! Etterpå så tørket jeg de godt med et håndkle, og tok de med ned til pulten min, hvor jeg hadde gjort klar varmeflaske og greier :bravo: Jeg satte huset deres oppå varmeflasken, og inni der koset de seg verre! :spise: Jeg satte fram matskål og vannskål, så nå har vi det riktig så hyggelig foran PC skjermen her :D
Herregud, så myk pelsen deres ble :shock: Kjempemyk og deilig! Som sagt så var såpevannet veldig svakt, så all lukta forsvant ikke fra rottene, men det ville jeg ikke heller! Lukta deres skal de få ha, men jeg måtte få vekk noe av den strammeste lukta og urinrestene. Nå lukter de liksom mer "normalt" igjen! :lol:

Ååå, de deilige rottene mine som jeg elsker så høyt!! :bravo:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Så bra at det gikk så fint :) Her i huset er de ikke sååå glad for å bade.. noen litt mindre enn andre igjen. :lol: Så det blir ikke så ofte. Men det hender de ikke har såå mye i mot det ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Nova

Post by Nova »

Hehe! Nei, de var ikke henrykte her heller, men det gikk bra, liksom!! :lol:

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Prøvde å bade Marcus og Nemo her om dagen..
Marcus ble HELT gal og klorte meg på armen :P Så skulle jeg prøve Nemo, han var så flink så :bravo: Han var litt usikker i starten, men han var flink! :D
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Nova

Post by Nova »

Da ligger det i slekta! :lol:

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Jaa :bravo:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Øhm.. Jah *ler* Hvis man ser bort ifra mor, far, farmor og farfar, såå ligger det i slekta! theehe.
Mvh Ida&rottene

Mia

Post by Mia »

Hei!! Jeg må vaske rottene mine snart fordi de lukter vondt siden de legger seg oppi tisset. Men jeg vet ikke åssen såpe/shampo jeg må bruke. Hva er det som er best og åssen bader dere dem? :?: :rottehode:

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

lano for liten...hehe. du kan bruke en gnagershampo, en babyshampo eller lignende. kanskje det går an med...milo? alt som tåler vann, tåler milo! ellers kommer du langt med bare lunkent vann, det brukte jeg på missy og siri da jeg fikk dem. de luktet ikke så deilig akkurat...men jeg visste ikke hvordan de ville reagere på badingen, så da brukte jeg ikke shampo heller. du må jo bruke større mengder vann (skylle godt) når du bruker shampo.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Nova

Post by Nova »

Som jeg skrev i startinnlegget mitt, så bruker jeg en valpeshampoo! Veldig mild! :)

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

Når eg prøve og bade mine går det ikkje soo bra.. dei klora og krafsa helt til dei har komt seg ut..

men en gang hadde eg dei ute på bade.. og det tok ikkje lang tid før eg hørte et plopp etterfullt av pipping.. eg såg oppi doen og der satt ein helt forskrekka beatle:) hehe.. han har ikkje våre like vågal på doen sidan;)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Locked