Ratbase har vært lukket en stund for oppgradering, men er nå åpen igjen. Jeg innså at jeg ikke rakk å gjøre ferdig all oppgraderingen, så nå lar jeg den være åpen en stund så dere kan oppdatere rottene deres. Husk å gå inn og sjekke fødsels- og dødsdatoer, og sjekk at riktig status (living, passed away) står på, slik at rottene dine blir med i statistikken.
Husk også å oppdater med alle medisineringer og symptomer! Der er folk lite flinke ser jeg...
Flere oppdateringer vil komme, bl.a. utvidet liste over symptomer og medisiner.
Jeg har rett og slett ikke hatt tid til den pga jeg har laget en egen databse for mine rotter og oppdrettet mitt, og nå er den delvis ferdig så da gjennstår å fylle inn.. og det er en del Så får ihvertfall ikke sett så mye på ratbase ennå, håper det er forståelig
Jeg var lige inde og tjekke og af en eller anden grund var Calydors status blevet ændret fra "I live" til "The Rats Fate is unknown". Hvordan kan det være?
Og Aljans var ændret fra død til Unknown, selvom der var dødsdato på ham.
Tror jeg skal have tjekket dem allesammen igennem, det kommer til at tage tid
Jeg får dessverre ikke lagt inn nye brukere ennå... vær tålmodig!
Annbritt: Hvis det går en visst tid uten at dataeier er innlogget eller data blir oppdatert og rottene er over 2 år gamle vil de automatisk settes til "status unknown" - men systemet er ikke fool-proof ennå.
Jeg jobber fortsatt med små oppgraderinger hist og her, og legger derfor ikke til nye brukere ennå- men det kommer! Ratbase vil også snart åpnes for fullt innsyn også for ikke-registrerte brukere.
Dere som har rotter registrert der - sjekk igjennom dataene deres med jevne mellomrom! Veldig få er flinke til å legge inn symptomer, jeg finner avogtil rotter som har fått satt dødsårsak på men det er ikke lagt inn noe under symptomer - det må gjøres ellers kommer de ikke med i statistikken. Det samme gjelder dødsdato. Husker du ikke helt, sett hvertfall døds-år og evt måned på, og skriv 00 på dag.
Dere som registrerer kull må også være flinkere til å føre opp dødfødte kull, noen rotter har fått registrert at de er foreldre til 2-3-4 kull men bare ett av dem er satt inn i registeret. Sånne ting bør oppdateres også.
nå har ratbase vært nede så lenge at jeg har glemt både passord og brukernavn tydeligvis, prøvde å klikke på "send email" men da må jeg visst ha brukernavnet. trodde virkelig det var lille lakris der også! har jeg funnet på noe så lurt at jeg ikke husker det?
lille lakris wrote:nå har ratbase vært nede så lenge at jeg har glemt både passord og brukernavn tydeligvis, prøvde å klikke på "send email" men da må jeg visst ha brukernavnet. trodde virkelig det var lille lakris der også! har jeg funnet på noe så lurt at jeg ikke husker det?
skal jeg bare registrere meg på nytt?
Samme her. Jeg trodde også at jeg husket mitt brukernavn og passord, men gjorde tydeligvis ikke det... Sendte pm til Heidi, hun skulle lage nytt til meg...
Veldig få er flinke til å legge inn symptomer, jeg finner avogtil rotter som har fått satt dødsårsak på men det er ikke lagt inn noe under symptomer - det må gjøres ellers kommer de ikke med i statistikken.
Å ja!!! Nå forsto til og med jeg det...trur eg. Jeg har skriblet og skrevet symptomer opp og ned i mente med og uten snikksnakk - og ingenting kom på statistikken. Men nå fikk jeg det omsider til; feks rotte dør av ukjent grunn, og obduksjonen viser skjult svulst. Da går man tilbake og klikker frem svulst som symptom og dato for død / avlivning selv om de egentlige symptomene ikke var "svulstige" - og det er det. Det tok jo litt tid - men jeg tror jeg har det nå; Hurra!
Sosekoppen
Så får ihvertfall ikke sett så mye på ratbase ennå, håper det er forståelig
Det er det - det må være flott å ha sin egen database. Men det er viktig å følge opp Ratbase - det er bare der vi vil finne de store linjene innen norsk rotteavl og dermed de fremtidige trekk. Kulloversiktene inneholder mulige og umulige avlspartnere - et utmerket verktøy. Oversikten kan bli fenomenal, bare vi følger opp; det er her det foregår
Anita
Så får ihvertfall ikke sett så mye på ratbase ennå, håper det er forståelig
Det er det - det må være flott å ha sin egen database. Men det er viktig å følge opp Ratbase - det er bare der vi vil finne de store linjene innen norsk rotteavl og dermed de fremtidige trekk. Kulloversiktene inneholder mulige og umulige avlspartnere - et utmerket verktøy. Oversikten kan bli fenomenal, bare vi følger opp; det er her det foregår
Anita
Ja jeg synes det hjelper meg til å holde orden og lettere kan slå opp på det jeg vil finne.. og en gang i fremtiden når jeg kanskje har en del kull så kan det være greit å ha et eget system
Ja må prøve å få sett på det.. har bare glemt både passord og brukernavn..