Å ha fem rotter...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Maria
Klatrer på møblene

Å ha fem rotter...

Post by Maria »

Av forskjellige grunner, bl.a. at gamle Melis nekter å kaste inn håndklet, har jeg p.t. fem rotter. Jeg har tidligere holdt meg til to-tre, fire på det meste, og har mange grunner til å mene at det er mer rette antallet for meg.

Nå vil ikke jeg være sånn som oppfordrer til å kjøpe mengder med rotter, men jeg må bare si: Det er så morsomt med en skikkelig flokk!!

Alltid er det noe action på gang, alltid en eller annen som er våken, jeg kunne sittet og blitt underholdt 24-7. Dessuten er det akkurat som de finner på mer sammen, det virker som de har det så fint og liker å være mange. Fine jentene mine!

For å illustrere idyllen får dere dette bildet:

Image

Yorda og Melis, med det lille hodt til Lucy så vidt stikkende ut, også Villvin som har endt opp halvveis på ryggen.

Og siden Lano ikke var til stede da bildet ble tatt, tar jeg med denne, fra da Lano møtte Yorda for aller første gang:

Image
Maria H.

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Så godt å høre at du trives med flere!

Jeg begynte også med 2 og så 3.
Og der skulle jeg holde det...
Ja'a, plutselig ble det "bare to til" og VIPS 8 stykker.
Litt pga det samme, at gamla aldri kastet inn håndkleet, noe jeg er ganske glad for at hun ikke gjorde. :)

Plutselig forsvant to stykker samtidig, og jeg ble sittende igjen med "bare" 6. :(
Tok ikke lange tiden før det dukket opp ei lita jente fra Brummundal, og for en halv uke siden kom den første kastraten vha omplassering.

Jeg er egentlig ikke så redd for å si at det snart kommer to til. :D

Jo fler, jo bedre!!
:bravo:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Må si meg enig der, Maria. Savner femmer jentegjengen min, selv om jeg fortsatt har tre av de igjen, så er det to som mangler. Har jo fem rotter nå, men de sover ikke så mye sammen for å si det slik. :rottehode:

Elsker en litt stor klump av sovende rotter! Slik som på bildet ditt ;)

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

å elsker det å ha mange rotter som løper rundt deg mens du sitter på gulvet, og en etter en (eller gjerne samtidig å) kommer å skal ha kos :bravo:

Startet med 2... nå er det 6... og snart er det enda fler :D
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

det er gøy med litt flere personligheter, ja. det er faktisk ikke mer enn et år siden Malawi kom i hus, etter at Mira hadde vært alene aaalt for lenge.
så kom Milo, og de to omplasseringsrottene Missy og Siri. hanner skulle jeg ikke ha, men Anita prakket på meg fire nydelige hanner. og så fikk Siri bebisene sine! med andre ord: ni voksne og elleve barn.
jentene mine er ikke så samkjørte da, det er dumt. mira og Malawi står jo sammen, og først satte jeg Milo inn til dem. men da Siri skulle få barn ble Missy sittende alene, så da satte jeg Milo inn til henne! det går bra det, jeg kunne ikke satt inn en rotte sånn uten videre til de andre jentene mine. milo har fått juling en gang, etter at jeg rokkerte om litt på burene og Missy og Milo ble stående ved siden av guttene. ellers er Missy en utrolig tålmodig rotte. det er vel fordeler og ulemper med både to og fem rotter i flokk. helt klart gøy med atferdsstudier av flokker...

ulempen med mange står jeg midt oppe i nå, åtte forkjølede rotter på en gang.
Siri og ungene er friske foreløpig. heldigvis!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Det er morsomt med mange ja! Jeg begynte jo også bare med to, men det ballet jo bare på seg.. :lol: Nå har jeg jo en jenteflokk på 4(litt for lite jenter synes jeg da men), en gutteflokk på 6, egentlig sju, men Baby skal kastreres pga aggressivitet, og en gutteflokk på 5-6, der Waylon går litt inn og ut av flokken for tiden. Er utrolig mye liv med så mange, men fryktelig mye jobb også!

Kjenner til den der med behandling av mange, jeg hadde jo luseangrep her en gang, behandlet 17 rotter med lusebad.. DET er morsomt det, å bade 17 rotter som ikke har lyst å bade.. :P Så det har jo sine ulemper å ha mange i hus også!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Apropo Waylon, Astrid... Korleis er han for tida?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

renatsko wrote:Apropo Waylon, Astrid... Korleis er han for tida?
Det tar dere på pm eller msn ;)

Locked