Hvor er du, Dumbo Larsen?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Nemesis
Tisser i køyene

Hvor er du, Dumbo Larsen?

Post by Nemesis »

Vi må vel innse at vi sannsynligvis har mistet Mr. Larsen. Ingen har sett ham på 3 døgn :cry:
I det siste har han bodd mer eller midre permanent under sofaen, han trives ikke med å være sperret inne. I og med at han ikke gjør så mye galt (gnager, spiser ledninger e.l.), så har han fått være mye der. Nå har han imidlertid forsvunnet sporløst. Sist sett torsdag. Vi har endevent hver milimeter av leiligheten opp til flere ganger. Eneste mulighet nå er at han på et eller annet vis har smøget seg ut mellom beina på oss nå vi har gått ut... Stakkars lille store Dumbo'n. Nå er det bare Pysa igjen av flokken vår, har mistet 4 rotter på 3 mdr. nå. Har enda et ørlite håp om at Larsen plutselig skal dukke opp, men ettersom timene og dagene går så svinner håpet. Han hadde blitt 2 år i januar.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Randi
Betarotte

Post by Randi »

Huff.. Ikke bra.

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

næææh. triste greier...(klappe på skulderen til Nemesis).
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Cavum&absentia

Post by Cavum&absentia »

å ha rotter løse hele tiden kan virke som en god idé og at det er til det beste for rotta. men det synes ikke jeg. det er tross alt tamrotter, og dermed vil de ikke klare seg ute i kulde osv. å ha de løse sånn, kan føre til at de spise masse dritt de ikke ahr godt av, de kan skade seg, bite på ledninger, og i verstefall rømme. og er det å være snill mot rotta si? eehh, NEI !

har man fått seg dyr, så ta ansvaret for dem.
jeg ville aldre latt noen av våre rotter være løse uten oppsyn.

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

absentia wrote:å ha rotter løse hele tiden kan virke som en god idé og at det er til det beste for rotta. men det synes ikke jeg. det er tross alt tamrotter, og dermed vil de ikke klare seg ute i kulde osv. å ha de løse sånn, kan føre til at de spise masse dritt de ikke ahr godt av, de kan skade seg, bite på ledninger, og i verstefall rømme. og er det å være snill mot rotta si? eehh, NEI !

har man fått seg dyr, så ta ansvaret for dem.
jeg ville aldre latt noen av våre rotter være løse uten oppsyn.
Det må jeg si var en skikkelig kjip kommentar.. Hvis man ikke har noe positivt å si, kan man heller la være, synes jeg.

Tror Nemesis visste det meste av det du nevner fra før. Og tror nok også de har tenkt godt gjennom det før de lot rotta gå løs.

Nemesis, jeg håper du finner ham igjen, og at alt går bra. Hvis ikke, så har han iallefall nok vært storfornøyd den tiden han har fått være løs, han har hatt et godt liv, som slapp å sitte i et bur store deler av døgnet hvis han ikke trivdes med det.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

:cry: Nei, Dumbo'n, hva er det du driver med?! Skal varsle alle kjente i nabolaget om å se etter ett stykk olja rottelyn med store blomkålører.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Cavum&absentia

Post by Cavum&absentia »

ja, det var en kjip kommentar, men det er SÅÅÅÅ synd når slikt skjer. de klarer jo ikke ta vare på seg selv ute nå. man kan ikke være forsiktig nok syns jeg..

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Takk skal dere ha! Ang. svaret til Absentia, så tåler jeg den ;) Når det gjelder å ha rotter løse, så har vi nok vært ganske liberale der. Dette er en diskusjon jeg hilser velkommen, men da under en annen tråd. Adferd og aktivisering kanskje?
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Tro det eller ei, har fått følgende beskjed fra Nemesis:

Dumbo Larsen er tilbake!

Hvor hadde så luringen oppholdt seg? Jo, på verandaen, blant noen esker. Formen er god og han viser foreløpig ingen tegn til luftveisplager etter lengre tid utendørs. De siste dagene har gradestokken vist 0 grader på dagtid, det må ha vært kaldt å være utedørs. Nå er han lykkelig gjenforent med sin hengivne bror Pysa. At Mr. Larsen er en særing visste jeg fra før, men at han skulle få smaken på livet som uteligger, hadde jeg ikke trodd. Tullerotte! :lol:

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

:bravo: Så bra! :sol:
:slede: Happy ending og jul...sukk, får helt julestemning her jeg sitter.
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

:shock: :sol: :rottehode:
Mer rapport?! Hva har han spist?? Drukket?
Hva kan man si, rats will be rats :rightrat:
Maria H.

Anette
Hamstrer mat

Post by Anette »

Hurra :bravo: :bravo:
Da blir det jul tenker jeg ja :D Så utrolig bra!!

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Eierne rapporterer at han må ha planlagt forsvinningsnummeret; Dumbos normalt rikelige lager med tørrfor under sofaen forsvant på mystisk vis sammen med ham selv. Han holdt seg godt gjemt, men ble avslørt da han dukket frem fra et julenek. Trolig har han drukket vann han har kommet over og spist av naturens eget spisebord, samt tyllet i seg lageret av tørrfor. Sett for mye "Ray Mears' World of Survival" på Discovery Channel, kanskje? Dumbo Larsen kan utvilsomt sin bushcraft... :lol:

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Roger&Ingrid wrote:Eierne rapporterer at han må ha planlagt forsvinningsnummeret; Dumbos normalt rikelige lager med tørrfor under sofaen forsvant på mystisk vis sammen med ham selv. Han holdt seg godt gjemt, men ble avslørt da han dukket frem fra et julenek. Trolig har han drukket vann han har kommet over og spist av naturens eget spisebord, samt tyllet i seg lageret av tørrfor. Sett for mye "Ray Mears' World of Survival" på Discovery Channel, kanskje? Dumbo Larsen kan utvilsomt sin bushcraft... :lol:
:lol: :lol:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

siva83
Hamstrer mat

Post by siva83 »

så flott. Da blir det en god start på det nye året
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Post Reply