Fuglebur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ayka

Fuglebur

Post by ayka »

Jeg har et relativt stor papegøyebur "liggende" fra den tiden jeg hadde papegøyer... Det er fin høyde i det,og tror det kan bli et fint rottebur...
Men,mellom sprinklene er det ca 1 1/2cm. Er dette for mye mellomrom? Kommer rottejentene til å klare å snike seg ut imellom når de er små?
Dette buret har også ei skuffe som går ann å ta ut når man skal bytte sand (eller strø da...). Dette er litt "kantete". Vi rottene synes at "dette er morsomt å tygge på,så nå tygger vi oss ut"?

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

jeg har hatt en voksen dame i marsvinbur- med 2 cm mellom sprinklene!
også har jeg hatt to jenter i parakittbur med skuff, dette var også kantete som du sier, men ble ikke gnagd på. derimot synes jeg begge burene ble litt upraktiske etterhvert, marsvinburet er for lavt og parakittburet hadde så liten grunnflate- men høyt og fint! tror det kan gå bra om damene er rundt 350 gram.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Tror det skulle gå bra med parakitt bur ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Vel.. det er vel litt dumt å skaffe seg et bur som man måå ha rotter på over 350 gram inni.. Kan jo hende du vil ha flere rotter.. Ingen rotter er jo like, og tenk om du kjøper en unge. ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Enig med Ailani. Eg har eit papegøyebur til gutane mine, men det må eg byta ut, for den minste guten min (180 gram) går inn og ut av sprinklane nett som han vil. :roll:

ayka

Post by ayka »

Hm...det fugleburet jeg har er ganske så stort (beregnet på papegøyer),så de to rottene jeg snart får,har nok god plass..og det er som sakt 1 1/2cm mellom sprinklene...
Hvor stort mellomrom er det mellom sprinklene i Deres bur? Bare for å være litt nyskjerrig... :roll:

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Korleis papegøyebur er det du har? Mitt er av typen ferplast loreto, og eg trur dei fleste papegøyebura har same gitter-måla.

ayka

Post by ayka »

Vet ikke hva det kalles.... :hm:
Akkurat nå står det i garasjen...skal ta en titt på det neste gang jeg skal ut i der for å se om det står noe på det....,

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Det er bilete av mitt bur i bildegalleriet, under "rotter, bur og nye køyar". Kanskje det er det same? I såfall er det verkeleg ikkje til å anbefala, for det buret er laga av ein type metall som trekk til seg lukt. Ugg! :klovn:

ayka

Post by ayka »

renatsko wrote:Det er bilete av mitt bur i bildegalleriet, under "rotter, bur og nye køyar". Kanskje det er det same? I såfall er det verkeleg ikkje til å anbefala, for det buret er laga av ein type metall som trekk til seg lukt. Ugg! :klovn:
Nei,det er ikke samme typen... Men det så nesten ut som at det jeg har er enda mindre mellomrom mellom sprinklene på...
Har du hatt "ungrotter" i disse burene å?

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Nei, det har eg ikkje. Dei minste gutane mine går no i eit eige lite bur eg har måtta lånt, då det ikkje er noko vits i å prøva. Når eine guten min på 7-8 mnd kjem seg gjennom, så gjer sjølvsagt barna det også. ;)

Post Reply