Ronja søker date

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Støkke

Ronja søker date

Post by Støkke »

Hei alle rotteelskere :)

Jeg har ei rotte som heter Ronja (røverdatter) Hun er ganske nysgjerrig, leken og frekk men samtidig kjælen. Jeg kunne tenke meg et kull på henne, men har ingen planer om å anskaffe meg en hann for godt. Er det noen av dere som har en hann som vil på date?

Jeg hadde tenkt meg å beholde en av hunnene i kullet, slik at Ronja ikke blir helt alene resten av livet. Hun har jo meg, men det blir liksom ikke det samme. Resten av ungene hadde jeg tenkt å gi bort eller selge. Farge på rotta er ikke veldig vesentlig, men har du en naturfarget hann, blir jeg veldig glad. Ronja er selv sort og hvit.

Jeg er ei jente på 17 år som bor i Skien, Telemark.

Svar meg her på forumet, eller send meg en mail på: rikke@skien.nanbudo.no
for nærmere avtale.

Støkke

Post by Støkke »

Jeg er selvfølgelig så interesert at jeg kan reise til deg, så lenge jeg kan ta det i løpet av en helg :) Lenge levet toget..

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Hvor gammel er hun?
Hva veier hun?
Hvem er foreldrene hennes?
Stamtavle?
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Støkke

Post by Støkke »

Etter å ha lest grundig gjennom alt dere har skrivi om avl og slikt, tror jeg at jeg heller burde la være å parre akkurat Ronja.

Jeg kjøpte henne i en dyrebutikk her i Skien for 5-6 måneder siden, de sa at hu var ungdom og visste ikke riktig alder. Jeg vet heller ingenting om foreldrene hennes eller resten av stamtavla. Alt jeg vet er at hu ikke har vært sjuk mens jeg har hatt henne, at hun har en fin kropp og veier 310,6 gram.

Så min kunklusjon er da at jeg vurderer å anskaffe meg en hunnrotte til, Naturfarga. Jeg skal kjøpe henne fra en oppretter i Sverige (bestiller henne i morgen) og jeg skal be om å få med stamtalve.

Hvem vet, kanskje jeg kan spørre igjen om noen måneder om en av dere har en yr han ;)

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Det høres veldig fornuftig ut.
Støtter ditt valg. Og er glad du vil skaffe henne en burkamerat på en annen måte. :)

Du må huske og vise oss bilder av både Ronja og den nye! :spise:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Støkke

Post by Støkke »

:D Det skal jeg få gjort. Håper de blir venner. Noen råd?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Ta det på introduksjonsforumet ;)

Ellers så er det kjempe flott å lese at du setter deg inn i det å avle, og tar ansvar. :thu:

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Gledelig lesning dette her :bravo: Fin og godt begrunnet avgjørelse synes jeg! :thu:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Støkke wrote: Så min kunklusjon er da at jeg vurderer å anskaffe meg en hunnrotte til, Naturfarga. Jeg skal kjøpe henne fra en oppretter i Sverige (bestiller henne i morgen) og jeg skal be om å få med stamtalve.
Husk importreglene for å ta dyr inn til Norge fra andre land (inkl Sverige). Les mer om det her.

Post Reply