Jeg bare lurte på om noen vet om det er vanlig med krøll på halen?
Jeg har to albinoer, en mor og datter, som jeg ikke vet alderen på siden jeg fikk dem fra en som hadde tenkt å avlive dem. Dette er mine første rotter og de stortrives med fint nytt bur og masse kjærlighet. I motsetning fra sitt heller drabelige liv i ett gammelt bur under et bord.
Jeg fikk også en ny rotte fra min sønn til min bursdag, en svart og hvit hooded. Denne har halen rett mens mine albinodamer har en flott krøll på halen som gjør at den står opp og over bakbenet. Jeg synes selvsagt det ser kjempeflott ut og ler meg ihjel hver gang de bøyer seg og rotterumpa står rett i været.
Heihei, høres ut som de to har løpt masse i løpehjul. Rotter skal ikke ha tilgang til hjul, men ikke alle vet det. Halen blir sånn hvis de løper mye i det. Du kan søke her på forumet, så finner du endel ang. hjul.
Jeg har hatt etpar av de med krøll på halen selv, før jeg fikk vite at det ikke var bra for dem med hjul
Hei Lilo, får de krøll på halen av å løpe mye i hjul. Utrolig.
Vel, mine to albinoerdamer hadde hjul i det buret de kom i men jeg tok ut hjulet i det nye da jeg leste dette var ikke helt smart. Men i de få ukene jeg hadde dem med hjul brukte de det ikke mye.
Jeg skal se om jeg finner et bilde av rotterumpene.
Jeg synes det er veldig flott med krøll jeg da. hehee
Er det sånn krøll på halen du mener? Dette er min Keiko, som har fått krøll på halen av for mye løping i hjul. Trykk på bildene for å se dem større. Dette er ikke normalt for en rotte, og virker ikke veldig behagelig. Hvis det er en annen type krøll dine har på halen hadde det vært interessant og sett et bilde av dem. Har hatt ei jente også(dattera til Keiko) som var like avhengig av hjul som han, og hennes hale ble også seende sånn ut...
Jo, deformiteter av halen/ryggraden kan ha andre grunner enn løpehjul, men hjul er det vanligste grunnen. Det finnes også rotter som løper i hjul uten å få deformiteter.
Det var godt å høre Heidi...ja på en måte da. Deformiteter høres jo ikke akkurat positivt ut men vi får trøste oss med at rottene lider sikkert ikke grunnet bøyde haler. Mine ser hvertfall ut til å være strålende blide.
Som sagt har jeg svææært liten informasjon om mine to albinodamer siden det var en tullete og ansvarsløs ung jente som hadde de før jeg overtok. Har tatt noen bilder og skal få hjelp med å få lagt de ut her.
Uansett synes jeg personlig at krøllen bare er sjarmerende.
Woodgirl wrote:Det var godt å høre Heidi...ja på en måte da.
Ja, det var jo ikke akkurat så mye positivt i det jeg skrev, da
Vil absolutt anbefale deg å lese denne tråden: viewtopic.php?t=4118
Jeg personlig synes egentlig ikke at deformiteter er sjarmerende, men skjønner likevel på en måte hva du mener. Jeg har en haleløs jente, og hun er jo veldig søt til tross for manglende hale! Men at det er så positivt for henne tror jeg ikke.
Ja, du vet....våre første rotter får alltid en spesiell plass i hjertet og siden disse er mine første blir det sjarmerende. Når jeg fikk min tredje rotte som hadde rett hale trodde jeg jo det var henne som var litt rar.
Personlig er jeg ikke fan av å forandre på ting hos dyr for a tilfredstille menneskers preferanser. Men er de født sånn kan man jo bare elske dem slik de er.
PS! Har nå lest endel på den tråden du sendte og vil bare si at mine rotter ikke har løpehjul. Tok det ut av buret med en gang jeg fikk det. de blir mosjonert på andre måter.