Stygg krangel

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Støkke

Stygg krangel

Post by Støkke »

Idag hentet jeg Lille my og den eldre hunnrotta og tok de med hjem for å møte Ronja.

Lille my og Ronja gikk greit nok sammen, de godtok hverandre og hadde en slags merkelig lek hvor de løpte etterhverandre. De er begge hurotter men Ronja dominerte over My ved å innta hannrottenes parringsstilling bak My og "klora" med det ene beinet. :shock: Blei egentlig litt forvirra her, fordi både dyrebutikken og dyrlegen har sagt at det er en hurotte. Noen forslag? :hm:

:cry: Men den eldre hurotta og Ronja gikk det dårligere med. De gikk faktisk inn i en liten slåsskamp hvor det endte med litt blod og noen små sår. :cry: Jeg fikk skildt de fra hverandre og nå er de i hvert sitt bur. Jeg håper de godtar hverandre etterhvert. Jeg har lagt en liten ting med den andres lukt i buret slik at de kan vende seg til det.

Noen som har noen meninger eller tanker om hva som kan hjelpe? :?:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Tid er nok en løsning ihvertfall.. Prøv igjen på et nøytralt sted og hold dem under oppsyn hele tiden. Jeg har opplevd noen slike krangler jeg å, men det bedret seg etter at de ble mer vant til hverandre. ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

LILO
Hamstrer mat

Re: Stygg krangel

Post by LILO »

Støkke wrote:Lille my og Ronja gikk greit nok sammen, de godtok hverandre og hadde en slags merkelig lek hvor de løpte etterhverandre. De er begge hurotter men Ronja dominerte over My ved å innta hannrottenes parringsstilling bak My og "klora" med det ene beinet. :shock: Blei egentlig litt forvirra her, fordi både dyrebutikken og dyrlegen har sagt at det er en hurotte. Noen forslag? :hm:
Dette er helt normalt. Hunnrotter parrer på hverandre for å vise dominans,dette gjelder forøvrig også andre dyrearter, så det er nok ei jente du har likevel :D

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

hadde en hannrotte som het Rottnik Nilus Langballe. poenget mitt er at du ser om du har en voksen hannrotte :mrgreen: .

det at den eldre hunnrotta har mer problemer med å godta andre enn den yngre, er normalt men ikke hyggelig. tror likevel det kan gå da disse rottenes forrige eier fikk to småttiser av meg, og det gikk helt fint.
men at de biter til blods er ikke kult...prøv å bruk tid og tålmodighet og la dem møtes utenfor buret sitt noen ganger. hvis det ikke går, synes jeg de "snille" kan få gå sammen og den "slemme" i isolat...MOHAHA!

psst, sjekk meldingsboksen din!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Støkke

Post by Støkke »

Å det er dælig å høre at andre har hørt om, har hatt sjøl samme problem som meg. Men jeg henger ut. Er litt redd for å utsette hun eldste for mer stress men Ronja og Lille my leker bra sammen nå :D

Post Reply