Pels type?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Therese

Pels type?

Post by Therese »

Altså, jeg lurer litt på mine to skjønne små.

De er begge omtrent koksgrå i farve når de sitter helt i ro... Men når de beveger seg så skifter farven mellom sort, grått og sølv. Pelsen skinner anderledes ( jepp, er så god til å forklare :roll: ) en hos de jeg har hatt før. Den skinner mykere liksom ?

Veldig vanskelig å forklare som dere skjønner.

De er begge født 8.12.06, og er stort sett samme farve, men pelsen er litt mer skimrende nå. Pelsen både ser og føles mykere ut, men de er ikke tynn i pelsen eller bølgete.

Herman er ensfarvet bortsett fra en svært liten hvit flekk på brystet. Det kan også se ut til at han begynner å bli litt lysere langs sidene.

Ravn har en hvit flekk i pannen, hvit mave, ben og haletipp.

Har hatt sort rotte før, og selv når denne var liten så var ikke pelsen like myk. Mener også å huske at selve hårene var mye grovere på de jeg har hatt før, men husker ikke helt om den "finere" når de var små.

Får ikke lagt ved et bilde nå siden kameraet mitt og jeg er uvenner for tiden...

Takknemlig for alle svar, finner ikke noen bilder osv som ser ut som guttene mine. Kanskje noen har en god link?

Forresten, hvordan sier man " ikke smart å stelle tånegler på sovende mennesker" på rottespråk?

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Koksgrå får meg til å tenke blå/russian blue med en gang.
Har du ikke mobilkamera, så kan du sende meg bilder jeg kan legge ut?

http://www.hawthorn.org.uk/varieties.asp

Ta en titt på denne. :)

Og det høres ut som det er en irish (liten hvit flekk), og en berkshire med headspot, når det kommer til tegningene
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Therese

Post by Therese »

De ser sorte ut når jeg tar bilde med mobil...

Skal prøve igjen senere. Er nyskjerrig hehe

Therese

Post by Therese »

De er mye mørkere en de blå der.

Prøver å finne bilder av noen som ligner!

Wookie
Sofaspiser

Post by Wookie »

Post Reply