Slossing=normalt?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ayka

Slossing=normalt?

Post by ayka »

India og Stjerna er begge snart 2 måneder gamle. De er født på samme dato,men er da i fra to forskjellige kull og oppdrettere...
Da jeg fikk dem,gikk introduksjonen dem imellom kjempebra! Over all forventning,egentlig... :rat: De har ikke kranglet eller sloss-det har vært idyll i rotteburet :sol:
Men i kvell ble det "kuffing" dem imellom...litt biting i nakken og hyling (ikke så mye biting at noen begynte å blø,eller at jeg følte at jeg måtte skille dem),men de roet seg ned da jeg kom bort til buret for å se hva som skjedde!
Er det "normalt" at de lekesloss med biting og hyling? Er det en måte å avgjøre hvem som er sjefen? Eller er det en begynnelse på at "de ikke går bra sammen"?

Radney
Betarotte

Post by Radney »

Det er helt normalt når de er så unge. Jeg opplevde det samme med mine. Også nå når jeg har introdusert mine for min bror sine rotter gjør de slikt.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

de sloss om å bli høyest på rangstigen,det du burde være ops på er at de ikke skal skade seg ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Lurer på om løpetid kan fremkalle litt ekstra knuffing.Hvem som blir "hissig" vet jeg ikke,den med eller den,di,uten.Har også merket at sjalusi kan føre til en "omgang".Dersom en av dem har vær med mor rundt om kring en stund,kreves det ofte en oppvask når den heldige kommer tilbake ;) Skal jo også besnuses og sjekkes om denne har fått noe godt og hvor hun har vært :roll: :rottehode: :rottehode: :rottehode:

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

tantepose wrote:Lurer på om løpetid kan fremkalle litt ekstra knuffing.Hvem som blir "hissig" vet jeg ikke,den med eller den,di,uten.Har også merket at sjalusi kan føre til en "omgang".Dersom en av dem har vær med mor rundt om kring en stund,kreves det ofte en oppvask når den heldige kommer tilbake ;) Skal jo også besnuses og sjekkes om denne har fått noe godt og hvor hun har vært :roll: :rottehode: :rottehode: :rottehode:
så sant, så sant!
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Hehe, jeg har en gutt som er sånn. Han banker alle som kommer i nærheten av meg, min godgutt Ludvic.Han er mamma sin gutt, og de andre har bare med å holde seg unna! :D

Så er han oppvokst inni genseren min, fra han var få dager gammel også, da....Mora hadde absolutt ingenting imot at jeg lånte babyene hennes. 16 måneder gammel er han fremdeles babyen min :D

ayka

Post by ayka »

Takk for alle svar!
Ja,jeg passer på så godt jeg kan at de ikke skader hverandre! :akt: Det virker ikke som om at de har bestemt hvem som er høyes oppe på rangstigen,men det er kanskje bare noe jeg tror....

Post Reply