http://blink.dagbladet.no/community/fil ... 000784.jpg
Ciiara ble kjøpt på Strømmen Zoo en kald vinterdag. Hun var da en liten og livredd husky. Etter mange måneder begynte hun smått å stole på oss. Plutselig en dag begynte jeg å tenke over hva for en flott rotte hun hadde blitt.
Ciiara var den eneste av rottene som kommer når vi roper etter navn. Ciiara var ikke som alle andre. Hun var noe for seg selv. Hun kunne sitte i timesvis, og bare stirre. Som om hun filosoferte over livet. Og hun gikk ikke, hun trippet. Hun var nydelig. På sin egen lille måte.
Den eneste som ikke har plukket på nye rotter i flokken, var Ciiara. Hun tok imot alle med åpne armer, og var reservemor. Den som trøstet når det ble piping. Aldri har jeg hatt snillere og roligere rotte.
Ciiara døde i dag kl. 11.05. Kris hørte en lyd fra buret, gikk inn på kjøkkenet, hvor Ciiara hikstet. 10 sekunder senere, var hun død.
Jeg løp hjem fra jobb og konstanterte at hun var død. Hun var frisk og fin, og spiste godt i går, klateret på buret, og alt var som før. Hun vriket ikke gammel, sett bort ifra at hun sov mye. Jeg er sikker på hun har dødd en naturlig død i høy alder. Hjertet orket ikke mer.
Min siste dyrebutikkrotte er død. Min vakre Ciiara.
Min spesielle Ciiara. Borte.
Hvil i fred, min vakre venn.
Hils de kjente på andre siden av broen.
En dag sees vi igjen.
Magenuss fra mor.
*Bildet er gjort om til link*