Har "surret" litt rundt på forumet,og sett maaaange fine selvlagde bur!
Så har kommet inn på tanken om kanskje å lage et selv til rottejentene mine kommer...Har bl.a. vært inne på Ikea's hjemmeside og sett,og de har mange fine og billige bokhyller som kanskje går ann å bruke... (flyttet for ikke så lenge siden,så alle de gamle skapa/bokhyllene vi ikke hadde bruk for ble kastet.... )
Men klarer ikke disse herlige dyrene å gnage seg ut av bokhylla? De jeg har sett på er "laget av" sponplater...
Og er det noe med at noen av disse hyllene kanskje "inneholder" noe som er skadelig for rottene (at de f.eks kanskje har blitt lakket e.l.)...
Det somer litt dumt med tre bur, er at de kan gnage seg ut, ja, og at det lukter mer enn vanlig bur. Når rottene tisser på sponplatene, trekker det seg uinn, og etterlater seg en sterk lukt. Personlig ville ikke jeg ha valgt trebur. Men, det noen det funker hos
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3
Jeg har bygget bur selv, og er veldig fornøyd!
Bygde av et bur jeg kjøpte på JYSK.
Det lukter ikke mer enn vanlig bur etter min erfaring, om man lakker det først. Jeg hadde en 4 strøk med en klarlakk kjøpt på Jernia.
Denne blir så hard at rottene ikke kan gnage seg ut..:p
Om du skal lakke må du bruke sandpapir før du fører penselen. Hvis ikke vil de tikke feste seg på samme måte, om det allerede er et slag lakk der.