Rottene mine er redde

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
darkstar

Rottene mine er redde

Post by darkstar »

Ja altså. Jeg har nå kjøpt meg to rotter :bravo:
men de er redde og gjemmer seg i rørene og vil ikke ha kos eller noe :cry: de er også redde for å bli tatt i :cry:
Er dette normalt? Er det bare jeg som er utrolig overreagerende?

Jeg kan gi dem druer el. fra hendene mine og de tar det, men de går tilbake i rørene når de har tatt det.

Er det noe jeg kan gjøre for at de skal bli tamme?

Takk for alle svar :thu:

Rattus Norvegicus
Sover i do

Post by Rattus Norvegicus »

Jeg kjøpte en ny han i dag som er ca 5-6uker...

Han er også redd det jeg skal er å la han være i fred til han kommer til meg av seg selv må vende seg til å bo her...

Du kan jo prøve det du å?

darkstar

Post by darkstar »

Oki :)
Jeg skal prøve det :D
Jeg lar dem være i fred, men jeg snakker til dem, er det ok??

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Mitt store ninjatriks er å slippe nyanskaffede rotter løs i sofaen, sette meg godt tilrette og så ignorere dem fullstendig. De går i frø av nysgjerrighet! :mrgreen: Våre nyeste damer, Rusalka og Savishna, holdt på å slå knute på seg selv i ren frustrasjon. I løpet av en times tid, hadde Rusalka satt seg godt tilrette på skulderen min, med værhårene mykt inntil halsen min. Der satt hun resten av kvelden. .Jeg merket det første gang da vi var på besøk hos Heidi i fjor og fikk treffe Hilde haleløs og Micropop; de hadde veldig lite til overs for oss fra Barteland ("usj, usj, bort med lankene!"), inntil vi lot være å fikle med dem. Da var vi plutselig det hotteste av det hotte. :rottehode:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Rattus Norvegicus
Sover i do

Du kan jo prate til de... :thu:

Rattus Norvegicus
Sover i do

Min kom til meg i stad :D

darkstar

Post by darkstar »

haha så fint :D
Det var ingen dårlig idè men jeg får nesten ikke tak i dem, og jeg er litt redd for at de skal komme seg ett sted jeg ikke kan få tak i dem.. :(
skal jeg bare snakke med dem, og mate dem fra hånden min?

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Jada :D koseprat og godbiter,en liten øreklø innimellom ;) Er buret flyttbart kan du ta det med i soffaen,om de er ute en tur kan du være trygg på at de alltid søker inn i buret igjen og ikke til alle kanter.Har funnet ut at rotter ikke tar noen sjangser på ukjente plasser,søker alltid
mot det de ser som tryggest.Om en ukes tid er de nok mye tryggere.Vær rolig og forutsigbar ;) Det blir bare bedre og bedre! :D :narr:

Monster

Post by Monster »

min første rotte jaken var skikkelig skremt i begynnelsen, og det tok noen uker før han i det hele tatt turte å snuse på meg, men nå er han helt vill og er ikke redd for noe :P tror det er veldig individuellt per rotte hvor lang tid det tar, men om man bare er tolmodig så går det bra til slutt :D

darkstar

Post by darkstar »

:sol: Nå er jeg helt i skyene! :sol:
Begge rottene mine Miko og Ako tørte og spise av honden min, de er mye mer aktive og de er ikke så redde lenger!
Min ene rotte Miko klatret også halveis ut av buret :mrgreen: :mrgreen:
Nå er det antagelig ikke lenge før de ikke er redde for å gå helt ut!

Jeg skal fortsette å gi dem gulerøtter og koseprate med dem også :)

Takk for alle ( og flere) svar :D :D :D

Plastpose

Post by Plastpose »

Så koselig! De kommer vel å vil undersøke deg til det ytterste om ikke lenge skal du se!
De tar den tiden de trenger og noen ganger kan den tiden være temmelig lang. :P

Post Reply