A kullet
Moderator: Moderatorer
Ja, men hvis det han sier stemmer så ligger det en unge der inne og kommer den ikke ut etter 21-25 dager så er det noe galt. Da klarer den ikke komme seg ut. Selvfølgelig må du dra å få ordnet det opp da. Ellers kan den dø eller hvis den allerede er dø er det nok ikke så bra å ha en død unge i magen lenge.
*Med vennlig hilsen Erica Malene*
Det er det jeg prøver å si. At hvis den er død, og ikke kommer seg ut, så vil det bli merkbart at noe er galt, og da drar vi selvfølgelig. Men jeg kommer ikke til å trippe opp og forlange et keisersnitt med mindre hun ser dårlig ut. For alt vi vet kan hun støte den ut selv ikveld, og spise den hvis den er død. Jeg vil jo ikke merke noe til det?! Da er det litt idioti å forlange et keisersnitt på dag 26, hvis hun likevel er tom. 

Ok, det jeg mente er at hvis den ikke er kommet ut innen 26 dager så ville ihvertfall jeg tatt en tur. Hvordan kan du kjenne om den er der eller ikke? Hun trenger ikke se dårlig ut med engang. Er jo litt dumt å vente til hun blir dårlig.
Jeg ville ihvertfall dratt ned ikke for noe keisersnitt i første omgang, men ihvertfall få konstantert om den fortsatt er der eller om den er spist opp.. for sikkerhets skyld.
Jeg ville ihvertfall dratt ned ikke for noe keisersnitt i første omgang, men ihvertfall få konstantert om den fortsatt er der eller om den er spist opp.. for sikkerhets skyld.

*Med vennlig hilsen Erica Malene*
Jeg angrer på at jeg ventet på at maggie skulle bli dårlig,så det var virkelig akutt når det skjedde!
Hvis vi hadde gjort det før hadde sannsynligvis ungene vært i live..
Hvis vi hadde gjort det før hadde sannsynligvis ungene vært i live..
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
Det vil bli veldig akutt hvis det skjer. Jeg er klar over det. Og jeg har dyrlegen i bakhånd. Jeg har pratet med han daglig de siste dagene.
Og selvfølgelig skal jeg forhøre meg med han, om det ikke kommer noe av det ene eller det andre. Vi har en avtale allerede imorgen.
Det kan hende hun absorberer den også, når/hvis den er død.
Og selvfølgelig skal jeg forhøre meg med han, om det ikke kommer noe av det ene eller det andre. Vi har en avtale allerede imorgen.
Det kan hende hun absorberer den også, når/hvis den er død.
Jada, alt er nøye vurdert og planlagt de siste dagene. Om enhver situasjon skulle oppstå.
Absorberer vil si å .. ja. absorbere..
At fosteret løses opp, og vil bli trukket inn i kroppen. Det hender det også skjer under graviditeten. Jeg vet HeidiA har hatt noen tilfeller av det.
I såfall kan det være litt skummelt i denne situasjonen, hvis ungen er død. Forråtnelse er ikke akkurat det beste å absorbere. Derfor blir det antibiotika i tilfelle.
Absorberer vil si å .. ja. absorbere..

At fosteret løses opp, og vil bli trukket inn i kroppen. Det hender det også skjer under graviditeten. Jeg vet HeidiA har hatt noen tilfeller av det.
I såfall kan det være litt skummelt i denne situasjonen, hvis ungen er død. Forråtnelse er ikke akkurat det beste å absorbere. Derfor blir det antibiotika i tilfelle.
Så var det det å tillegge dyr menneskelige egenskaper igjen.
Altså, det er ingen som vet noe her enda. Det er problemet. Og om hun kan få ut ungen på en annen måte enn keisersnitt, så er det absolutt å anbefale. Risikoen ved keisersnitt er da mye større. Og jeg setter hennes liv foran en evt. død unge.
Og til opplysning:
Kenny f. eks har et tilfelle der hunnen fødte 4 friske unger på dag 26.
Ikke det at jeg tror det kan skje her, men likevel.
Flere tilfeller av unger som er dødfødte, flere dager over dag 23.
Så det er mulig å få de ut selv.
I mine øyne er keisersnitt siste stopp. Det skumle er at hvis det trengs blir hun dårlig. Fort.
Altså, det er ingen som vet noe her enda. Det er problemet. Og om hun kan få ut ungen på en annen måte enn keisersnitt, så er det absolutt å anbefale. Risikoen ved keisersnitt er da mye større. Og jeg setter hennes liv foran en evt. død unge.
Og til opplysning:
Kenny f. eks har et tilfelle der hunnen fødte 4 friske unger på dag 26.
Ikke det at jeg tror det kan skje her, men likevel.
Flere tilfeller av unger som er dødfødte, flere dager over dag 23.
Så det er mulig å få de ut selv.
I mine øyne er keisersnitt siste stopp. Det skumle er at hvis det trengs blir hun dårlig. Fort.