Han ble Introdusert for Smokey som kjæresten min hadde, og det gikk helt fint. De kunne faktisk være i samme bur en natt

Det har seg slik at, det går bra å introdusere ham med andre rotter i 5 min, så smeller det. Og da smeller det sikkelig. Han har hilst på Onkelen Neo, Lesoto og seff også Saki. Men det har endt opp med at han har angrepet Neo og Lesoto for for så å ta Saki også. Dette har skjedd flere ganger... Jeg har ikke turt å introdusere ham med Draco...
I dag satte vi buret hans ved siden av Neo og Lesotos bur, der det også bor to nykomlinger han ikke har hilst på. Han puffa pelsen skikklig, blåste seg opp og freste. Han prøvde også å angripe "igjennom" sprinkelene.
Så nå lurer jeg på om kasterering kunne ha hjulpet? Det er jo et stort ingrep(synes jeg) på et så lite dyr. Problemet er jo at han ikke trives i flokk, men han trives åpenbart ikke alene heller. Da blir han deperiemert, spiser lite og sover for det meste..
Jeg lurer på om han gjør dette pga hormoner i ubalanse, om det er noe han har lært, eller pga omplasseringer...
Tenker slik at hvis det hadde vært snakk om hormonell/arvelig aggresjon så hadde vel fler av søskene vært som han? Har jo bare hørt posetivt om dem. Ellers så kan det jo være mulig at dette er noe han har lært seg?! Eller kan det ha noe med miljøforandringer å gjøre? Han ble sånn først etter at han ble omplssert til Lillenill... Vet jo at det kan klikke for f.eks hunder som blir omplassert mye.. Men går vel ikke å sammenlikne rotter og hunder på den måten.