STARTER DYREBUTIKK

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

LILO
Hamstrer mat

STARTER DYREBUTIKK

Post by LILO »

Min søster og jeg skal nå starte vår egen dyrebutikk. Vår egen, ikke noe kjede. Så skal vi ha smådyrpensjonat hvis vi får til å legge tilrette og få godkjenning til det. Det er til dags dato ingen som har det i Norge. Vi vil også ta inn litt dyr fra private som er gått lei eller av andre grunner ikke lenger kan ha dyrene sine, istedet for å ta inn masse ungdyr.

Noen som har forslag til hva vi bør ha av rotteting i butikken?
Hvilke bur som er aktuelle og hvilke priser folk er villige til å betale for bur. Vil ikke ta inn bur som er så dyre at de ikke blir solgt, men vil ha solide, gode bur som varer, ikke sånn som knekker etter noen ukers bruk, eller er tungvinte å holde.

Og andre ting som er interessante for rotteeiere...

Leker, godbiter, osv... Kom med forslag :D

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

oi! jeg vil være med!! hehee...
jeg synes det kunne vært fint med bur som ikke alle andre har, om dere får tak i essegi veneziabur (burexperten selger dem, men produsenten vet jeg ikke hvem er). ikke alle har nett...
disse er sammenleggbare, så selv om de er store er de ikke så vanskelige å lagre, tror jeg.
mye utstyr til papegøyer er flott til rotter! tau, stiger, redekasser.
og selvsagt køyer! annet ilderutstyr også.
akvarieutstyr som mopanirøtter er bra.
angående mat så er gamle krokant som nå heter care+ (må IKKE forveksles med lifecare!) veldig bra, om noe dyrt. pelletsen til vitakraft er også brukbar.
jennyhyller burde finnes til enhver tid.
og ikke minst: prøv å få tak i gode rottebøker!

johanna- som snart kommer på besøk

kan godt levere syriske gullhamstere og renrasede hollenderkaniner, men da skriver jeg kontrakt med butikken og kommer med en stabel papirer (stamtavler, rasehistorikk, generell info og kontaktinformasjon).
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Tusen takk for svar! Masse av dette jeg har funnet leverandører på allerede, f.eks maten :)

Skal se om jeg finner leverandører på de burene!

Blir kanskje litt langt å reise for å levere dyr, men hvis du hadde tenkt deg vestover likevel når den tid kommer, så vil vi gjerne ha dyr med stamtavle :D

Har sett gjennom papirene fra mattilsynet ang. minstekrav til burplass pr. dyr :shock:

Aldri i livet om jeg hadde fått meg til å "lagre" dyrene på en sånn måte!! Hadde ingen anelse om at burene faktisk kan være såå små!!

Nei, da vil vi heller ha få dyr og store bur!!

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Jeg vil også starte dyrebutikk!! :o :D
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Bare å sette i gang, hehe :roll: :D

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

LILO wrote:Har sett gjennom papirene fra mattilsynet ang. minstekrav til burplass pr. dyr :shock:

Aldri i livet om jeg hadde fått meg til å "lagre" dyrene på en sånn måte!! Hadde ingen anelse om at burene faktisk kan være såå små!!

Nei, da vil vi heller ha få dyr og store bur!!
:bravo: :thu: :akt:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Randi
Betarotte

Post by Randi »

Store hus i keramikk eller plast. Har enda ikke funnet hus til rotter i et brukbart materiale i dyrebutikk. Så her er det hjemmelagde løsninger som gjelder.

Hvis dere får tak i disse hyllene så kommer jeg til Sandnes! Mye mer praktisk format enn jennyhyllene.

Image
De er visst kjøpt på www.kirstensdyrebutik.dk

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Så bra at du skal starte en dyrebutikk.
Da vil det ikke bli noe krøll med stallarslige dyr :mrgreen:
Kommer innom hvis jeg skal vestover :bravo:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Og rør! :D Jeg har ikke sett en dyrebutikk som selger rør til rotter/ilder :idea:

må bare si lykke til! :mrgreen:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Takker for god respons!! Skal gjøre mitt ytterste for å få tak i disse tingene :D

Gleder meg veldig til å komme skikkelig i gang, når alt det formelle og hele papirsulamitten er på plass!

Denne butikken skal ha fokus på godt dyrestell og skikkelig utstyr, og mattilsynet var positive til smådyrpensjonat :D

Ellers blir det småhundutstyr som står øverst på lista, litt spesielle ting som ikke alle andre har.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Så gøy. Ønsker dere lykke til. Herlig å høre at dyreelskere starter dyrebutikk. På http://www.ratwarehouse.com/ har de jo fantastiske kule ting da som sjeldent er å finne i norske butikker. :sol:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Anette
Hamstrer mat

Post by Anette »

Spennende!! :D

Men jeg lurer på, skal dere ha kun gnager ting eller hund/katt/fisk også? Nysjerrig jeg se :oops:

Jeg har jobbet i dyrebutikk i noen år, så bare spør hvis det er noe jeg kan hjelpe til med/svare på :D
(hva det går mye av, lite av osv f.eks)

Ellers ønsker jeg dere masse lykke til :D

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Takk for det :D Jeg jobber i dyrebutikk selv nå, så har endel inne, men er alltid godt å ha noen å spørre om råd.

Vi skal ha litt fisk, så skal vi ha både hund og katt og alt som er vanlig å ha i dyrebutikk..

Blir jo de grunnleggende tingene i "vanlige" merker, men vi vil prøve å være litt eksklusive også, og ha litt som ikke alle andre har, da spesielt til små hunder. Min søster har affenpinscher, så hun er mest interessert i de tingene, mens jeg tar meg av gnagerne. Så har vi jo begge katter. Hun har hamstere, jeg har rotter, kaniner og marsvin..Så har vi hatt endel andre dyr også, så den grunnleggende infoen er inne, men man kan jo aldri lære nok, så vi leser masse, og får råd og tips rundt forbi. Så har vi en dyrlege i bakhånd, som er oppdretter av hunden til min søster, så om det er noe vi lurer på, så ringer vi bare til dem.

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

eh...småhundutstyr er i hvert fall noe alle andre har, synes ikke jeg jeg ser annet...sånt chihuahuadill...æææsj.
angående fisk: på dette punktet syndes det daglig i de fleste dyrebutikker.
det er mange arter å holde styr på, og lite kunnskap ute og går.
vær så snill, ingen "gullfiskboller" eller ihjelavlede "sløv-haler"!!
store kvalitetsbur, god mat og holdbare ting i pene naturmaterialer er verd å komme til sandnes for. og jeg har tidligere reist tre timer til kløfta for å levere hamsterunger til akkurat den ene dyrebutikken jeg stolte på.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Hehe, vi skal ikke ha mye fisk, og jeg er heller ikke interessert i å selge boller, da vil jeg heller la være å selge slørhaler og heller ha litt annen fisk. Har akvarie selv, og hun ene jeg jobber sammen med nå kan veldig mye om fisk, og samboeren min kan endel også, så vi skal klare å få inn kunnskap om de artene vi skal selge. Når det gjelder småhunder, så er det ikke så mye eksklusivt her på denne kanten av landet, og småhunder blir mer og mer populært her nå. Så ligger vi i gode lokaler, som hører til et stort handlesenter som er under utvikling;)

Post Reply