Hva skjer?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marianne Ødegaard

Hva skjer?

Post by Marianne Ødegaard »

Hei, har hatt rotter i snart 1 1/2 år nå, ved juletider fant jeg ut at den ene av mine to hunnrotter ikke var noen hun i det hele tatt, men en hann....

Trodde jo at rotta hadde fått svulster, men det viste seg å være noe sent utviklede testikler.. Jeg ble en smule forstyrret for jeg har ingen ønske om å få rottebabyer i huset, men damen i dyrebutikken sa at siden det etter ett år ikke var kommet noen skulle jeg ikke engste meg så mye for det.For nå begynte hunnrotta å bli så¨gammel at hun ikke kunne bære frem unger.

Så nå fire mnd etter dette begynner vår kjære hunnrotte Tone, å vise tegn som hovne bryster, en meget febrilsk trang til å bygge rede, hun drar i alt hun kommer over for å ta med inn i huset, t.o.m klærne vi har på kroppen...

Kan det være riktig at hun etter å ha delt bur med Einstein (tidl Jorunn)
i 1 1/2 år kan bli gravid?????

HJELP.... Hva gjør jeg?

Marianne :?

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Venter å ser vil jeg tro.... ;)

Babbett
Sover i do

Post by Babbett »

Om rottene er så gamle så får du forberede deg på evt. komplikasjoner under födselen...
Mvh. Ann E.

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Det kan gå galt og det kan gå veldig bra! Du må bare vente å se. Det kan være lurt å veie henne nå hver dag å se om hun går opp eller har gått opp fra sist du veide henne. Også ville jeg skille dem og prøve å finne en venn til dem begge ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hei og velkommen hit! :D

Uff, det var dårlig av butikken. Du skulle ha skilt dem så fort du fant ut at det var en hann. Hvis du ikke har skilt dem ennå, så gjør det. Les i Heidis RotteFAQ om avl, der vil du få mye info. Som Ailani sier, prøv å vei henne daglig og se om du ser en jevn øking i vekta. Hvis det blir unger så kan du jo beholde en av hvert kjønn som selskap til rottene dine, hvis det ikke kommer unger så må du nesten finne ut en løsning slik at ingen av de går alene.

Lykke til! Hold oss gjerne oppdatert!

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

*Flyttet fra Generelle spørsmål*

Marianne Ødegaard

Post by Marianne Ødegaard »

Hei igjen. er en stund siden jeg har vært her da, men siste nytt på hjemmefronten er: Dro til dyrlegen for å kastrere vår kjære Einstein da, tenkte at det ville være greit, for da ville de fortsatt kunne bo sammen, men dengang ei.
Han har dessverre et stort brokk, og det gjør det vanskelig å operere, dyrlegen mente at han ville ha et lengre og bedre liv med brokket enn pm vi prøøvde å operere..
Har enda ikke kommet noen babyer, men skal følge råd om å veie henne.
Så om alt går bra med fødsler og alle, lurer jeg på om det kanskje er noen som vil/kan forbarme seg over vår kjære snille hanne. Har ikke tid og kapasitet til å ha mer enn et bur, med dyr..Er ikke så smart på dette, men skjønner ikke hvordan jrg får lagt ved bilder..

[/url]

Post Reply