Nå har jeg sett på materialer til bur. Går det greit å ha et bur som er 40x50 og 105 høyt?Hva slags tau burde de få til å klatre/leke i?Er tykt og grovt det beste?Hvilke materiale er det best at hyller er laget av? :
lallaroe wrote:Hvilke materiale er det best at hyller er laget av? :
Jeg ville ikke brukt tre i allefall. Jeg har hatt én trehylle i mine bur, den fulgte med da jeg kjøpte det. Jeg vasket den nøye hver uke og skrubbet den med såpe, men etter 3 måneder var det umulig å være i samme rom som den; det mildt sagt stinket!
Plast er tingen
Spørs hvor mange rotter du har, det! Sjekk på www.rattycorner.com , på cages og på cage size. Ettersom jeg fant ut, hadde du plass til 3 rotter når det ble utregnet ut ifra optimal individuell plass.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
Takk,godt tips! Har vært inne å sjekka jeg også,jeg har 2 nydelige jenter,så da behøver jeg ikke å ha dårlig samvittighet... Trenger rotter stort "gulv" til å løpe på inne i buret,eller er det viktigst for dem med klatreplass?
Tror klatremuligheter er viktigere enn gulvplass. Men de liker å ha mange steder å gjøre av seg, så mye hyller, hengekøyer o.l. i et høyt bur er helt ideelt for to jenter. Gutta er ofte litt tregere i sessen, så de foretrekker litt lavere bur gjerne. Men 1,05 er kjempefin høyde på på et bur, tror det du lager blir kjempeflott til dem. Vi må få se bilder når det er ferdig!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3