Beekay strø

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anna

Beekay strø

Post by Anna »

Nå blir jeg sikkert "halshugget" av noen...;)

Da jeg kjøpte rotter før jul, kjøpte vi Gnavz strø i butikken med dem. Det funket bra, og jeg følte ikke lukten så skarp.

Etter råd og tips herfra, kjøpte jeg Beekay. Nå har vi brukt den noen måneder, men jeg er ikke like fornøyd med det... :?

For det første lukter det kjapper av dette strøet. Og når rottene får noe "menneske-fòr", som f.eks. leverpostei, ris, cottage cheese eller annet"klebrig" og de mister det i strøet, blir det ikke spist. Fòret kleber seg straks til maten... :?

Er det noen som har noe å fortelle om Gnavz-strøet? Eller kan jeg med god samvittighet gå tilbake til det...? :)

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Jeg bruker GNAVZ og er godt fornøyd! :D

Rattus Norvegicus
Sover i do

Post by Rattus Norvegicus »

Det største minuset med Beekay Beeding, er at halvparten av strøet ligger på utsiden av buret i løpet av 12timer. Fordi det er så lett og det fykker rundt når rottene lekesloss... :?

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Mot evt. lukt, kan det være lurt å bruke litt kattesand i burbunnen under strøet. Jeg har alltid kattesand i hjørnet de bruker mest, og det er helt genialt! Lukter ikke noe. Hvis de ikke har noe fast hjørne, bare strø bittelitt gjevnt på hele bunnflaten, så binder det både fuktighet og lukt :thu:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

jeg syntes gnavz er fint å bruke :) og er ikke farlig for rottene heller ;) har kidnappa litt gnavz fra dyrebutikken vår og syntes det fungerer kjempe fint til nå :) ingen lukt eller noe..
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

annetten
Betarotte

Post by annetten »

Jeg har pleid å bruke Yesterday's News i tissehjørnene, og Beekay ellers. Det ser ut som om rottene liker Beekay best, det kan graves i og er mykt å gå på.

Zakura-chan

Post by Zakura-chan »

Jeg bruker gnawz til hamsteren min. Har ikke oppdaget noen negativt med det enda (har brukt det i måndedsvis :D )

Post Reply