Jeg har mange års erfaring med rotter, og jeg har hatt mange forskjellig. Noen har krevd mye tid for å bli håndtamme, andre har omtrent blitt det på dagen

MEN, jeg var altså ute å kjøpte to gode gutter fordi jeg savner gutte rotter.. Jeg gledet meg til selskapet de kunne tilby, men den gang ei

Når de kom hjem til meg stod det lille buret klart til dem. Det er jo lettere å få rotter tamme i et lite bur hvor det fort blir kjedelig å være. I buret har jeg nå kun det nødvendigste, og ikke mer enn det. Den første dagen fikk de være helt i fred, den andre dagen bare var jeg mye utenfor buret dems og snakket med dem. Dagen etter det igjen hadde jeg hånden helt i ro inne i buret og ventet spent på første snuset fra dem. Vet dere hvor lenge jeg satt og ventet for å se en nyskjerrig snute komme ut av huset og luskende mot hånda? Jeg satt i tre timer, og ikkeno skjedde!
Jeg har derfor etter dette bare prøvd å snakke med dem, holdt hånden i ro ved dem, prøvd å friste dem med noe godt, hatt buret åpent så de kan komme ut hvhis de vil osv.
Nå har det gått tre uker og ingen av dem har enda kommet bort til hånda mi. Med en gang de ser meg stivner de fullstendig, og jeg har nå begynt å droppe det med å ha hånda inne i buret og bare snakket med dem. Jeg har også latt døra til buret være åpen, men så lenge jeg (eller andre) er utenfor eller rundt buret så stivner de helt for at vi ikke skal "se" dem

Nå begynner jeg å bli frustrert, for jeg har aldri vært borti sånne rotter. Rotter pleier da generelt å være nyskjerrige, men disse e jo ikke det i det heletatt! Jeg synes fryktelig synd på dem, for i det lille buret der kan de umulig få nok trim og de kan jo ikke ha det særlig godt når de er så redde. Jeg sliter tilogmed når jeg skal gjøre reint buret dems..

Jeg trenger nå virkelig tips for å få disse rottene litt mindre vettskremte..

- Håper og takker for alle svar :pir: