skrekkens natt:-0

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Dumle
Markeringsbehov

skrekkens natt:-0

Post by Dumle »

I natt skjedde det noe forferdelig :shock:

Mine to smarte gutter fant ut hvordan man åpner det buret de er i nå.. også hadde de skikkelig rottefest :geek:

Det er tydelige spor etter hvor han ene har vært ettersom han biter på alt han kommer over, men plutselig slutter disse sporene :o Dette gjelder altså for manus, min blåe gutt...

Når det gjelder Fievel så ble jeg vekt av at han klatret fra nattbordet og over i senga til meg og samboeren, og han ble rimelig overraska når han så at det var noen der... :lol:

Jeg har brukt hele natta på å leite etter manus, men jeg finner han ingensteder.. Jeg hadde noen vinduer stående oppe og har derfor sjekket nedenfor og rundt disse vinduene for å se om han har falt ut, men ingen tegn til han... :( Vi driver å pusser opp det ene rommet i leiligheten nå og døra der stod tilfeldigvis åpent i natt. På det rommet er det nå enkelt å ta seg videre opp til loftet, og fra loftet er det mange små ventilasjonshull over til naboene. Det er dette jeg frykter han har gjort...

Jeg har gått rundt å snakket med alle naboene og flere av dem har blitt plaget av mus (inkludert oss selv) og de fleste har derfor satt ut gift og feller, og det var så forferdelig å spørre dem om de hadde fått noe i fellene inatt... :cry: Ingen har det foreløpig, og jeg ba dem om å ta det vekk for en liten stund, for er jo ikke noe mus inne akkurat nå, ikke noe særlig i hvertfall...

Det som er så vanskelig her er at unge Manus er veeeeldig sky, og hvis noen mot formodning skulle greie å få tak i ham så kan han bite fordi han blir redd... Jeg stoler ikke helt på alle her, og jeg kan nesten si 100% sikkert at noen av naboene la ut mer gift istendenfor å fjerne det bare fordi rotter er et skadedyr i deres øyne og ikke noe annet...

Jeg driver nå å skriver en "savnet"-lapp... Noe mer jeg kan gjøre??

:cry:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Stakars deg! :( Mest sansynlig holder han seg nær kjendte omgivelser.Sett et lite bur med mat og vann i området han oppererte på inatt.Legg et teppe over så det blir et sjul for ham.Koseprat så ofte du kan.Om han kan vil han nok aller helst komme hjem igjen til kompisen.Forby naboene å sette ut feller og gift nå.Ingen har lov til å skade andres kjæledyr,enten det er en hund,katt eller rotte!Jeg tror det går bra,de er som oftes nærmere enn man tror.Jeg måtte avlyse påsketuren for ei lita frøken som var borte vekk.Etter å ha endevendt stua såg jeg fort for meg den store nifse verden!Sent på kvelden hørte jeg lyder og fant henn nede i ei stor mugge,der hadde hun sovet lunt hele dagen! :roll: Lykke til! :)

Dumle
Markeringsbehov

!

Post by Dumle »

Jeg har satt ut tre bur, med pledd, hengekøye, mat, godbiter og vann...
Ett står ute, et står på loftet og et står i oppussingsrommet... Pluss da rotteburet de bruker til vanlig som står inne på samme sted..

Krysser fingrene for at han fortsatt er i leiligheten, selvom jeg har endevendt den et par ganger... Har funnet forsvunnede rotter midt på veggen bak et vitrineskap, inne i poser, inne i sofaen, på innsiden av madrasser og en gang på utsiden av vinduet på vinduskarmen... så er utrolig hvor de kan gjemme seg..

Han er jo ganske redd av seg fra før, så jeg kan tenke meg han er vettskremt nå ja... Stakars lille manus... :( Har vært borte i rundt over tolv timer nå.. han er sikkert sulten, tørst og veldig sliten..
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Store sjangser for at han sover seg gjennom dagen og begynner å røre på seg sent ikveld.Krysser fingrene veldig hardt! :)

Dumle
Markeringsbehov

vet

Post by Dumle »

vet.. han sover sikkert på et eller annet lurt sted akkurat nå.. :|

Jeg går ikke rundt å leter så altfor mye etter han nå fordi han ikke er trygg på meg eller andre mennesker helt enda, da håper jeg at de forskjellig burene jeg har satt ut, hvor jeg nå også har lagt igjen litt lukt fra Fievel skal fungere...

Altså:
Jente
20 år.

Dumle
Markeringsbehov

:(

Post by Dumle »

Fortsatt ingen tegn fra min blåe venn... :( Og idag har det vært nærmere 40 grader oppe på loftet, og stekende varmt ellers.. Håper han i det minste har vært innom et av burene og drukket litt...

Jaja... :| Selvom fjotten er rimelig sky, og jeg ikke får kost eller lekt så mye med han, og selvom jeg ikke har hatt han lenge, så er jeg jo blitt glad i han..<3 :cry: Og nåde naboene hvis jeg finner ut at de ikke tok vekk fellene og giften.. :evil: da slipper jeg løs helvete :evil:

Altså:
Jente
20 år.

Trollmor

Post by Trollmor »

Hvordan går det, er han kommet tilbake?

Dumle
Markeringsbehov

:(

Post by Dumle »

Nei, Manus er fortsatt dypt savnet.... :cry:

Jeg håper på en måte at han ikke har kommet seg helt ut, for her er det mange katter, men jeg håper også at han ikke er på noen av naboenes loft hvor jeg er sikker på at det ikke er trygt for han..

Har sitte i hvert rom i leiligheten i mange timer om kvelden for å høre etter rasling eller et eller annet, det har jeg også gjort før jeg drar på skolen... Men, eneste stedet hvor jeg har hørt noen lyder er på loftet og med en gang jeg kommer med en lyd blir det stille, så noe er det der... Men, de lydene var der før rotta forsvant også..

Den ene naboen min har Ilder :o :shock: Og jeg har bedt dem om ikke å ha dem på loftet nå, men det er veldig lytt her ellers også, så det kan være at enten Manus er inne i en eller annen vegg eller at ilderne står inntill en vegg... Neste alle andre naboene min har gnager i en eller annen form og skjønner nå situasjonen min... :|

Altså:
Jente
20 år.

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Huff, så forferdelig! Har opplevd at rottene har forsvunnet jeg og, men da har de heldigvis bare vært en plass i nærheten.
Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å bare sitte og vente på at han dukker opp... :|

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Tenker ofte på lille Manus :(

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Huff, ikke morsomt når naboen har ilder. Vil ikke skremme noen, men rotter er jo et av dyrene ilderen spiser ute i naturen siden de er et rovdyr :(

Tenker veldig mye på dere

*Trøsteklem*
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Dumle
Markeringsbehov

..

Post by Dumle »

Takk, det varmer :(

Vet at ildere spiser både rotter og mus, de kan også spise kanin... Men, naboene har satt ilderne inn på eget rom og holder døren igjen, og lar de bare være i dette rommet til manus har funnet veien tilbake...

En av naboene hadde satt ut et bur ekstra med litt mat og vann, men idag tidlig lå det en katt i det så de tok det vekk.. Håper den bare var nyskjerrig på buret og ikke det som eventuelt VAR i buret :shock: :o

Vil at han skal komme hjem snart.... Er så fælt å tenke på alt som KAN ha skjedd... Stakkers lille Manusen min.... :(

MEN, alt kan jo fortsatt skje.. Kan jo faktisk hende at han har klart å finne et perfekt gjemmested. Men, synes jo det er litt mystisk at han ikke har kommet for å drikke eller spise....

Altså:
Jente
20 år.

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Huff! Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det, men det må være forferdelig. Tenker på lille Manus (utrolig fint navn, forresten :) ), og håper inderlig han kommer til rette igjen!!!

Vi krysser alt vi har her hjemme, og ønsker fortsatt lykke til!
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Har han ikke kommet til rette enda? Huffameg, må være fælt å sitte å vente på at han skal komme til rette, og ikke vite noen ting om hvor han er, om han har det bra osv. Vi krysser alt vi har for at han kommer hjem snart ;)

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Håper virkelig du har funnet tassen! :rottehode:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Post Reply