Bæsjer og Tisser på etasjen...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rattus Norvegicus
Sover i do

Bæsjer og Tisser på etasjen...

Post by Rattus Norvegicus »

Hei, lurer på om det er noen her som vet noen "triks" for å få rottene til å minske avførings intensiviteten på hyllene? Hadde en hjørne do men den brukte de til å sove i... Vaska buret i går og nå er det like skittent på hyllene..

Rikke
Bygger bol

Post by Rikke »

Jeg hadde det samme problemet med hyllene hos gutta mine, så jeg tok rett og slett ut hylene. Ga de til gjengjeld masse annet og klatre på (kvister, båttau ol) samt rør og hengekøyer de kan sove i. De må nå gå ned får å gjøre fra seg (med mindre de bare setter rompa uten for hengekøya :P ). Og jeg synes dette funker bra her hos oss...
Har hjørne do både i gutte og jente buret, men den brukes til andre formål. Sove, spise, flytte på og gnages istykker :geek:
De har som regel en heeeelt annen oppfatning en meg på hvordan ting skal være og organiseres. Så jeg har gitt opp :pir: Jeg vasker og skifter på burene jevnlig, men bortsett fra det får de innrede og styre som de selv vil...
Hilsen Rikke Karine

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Et smart triks for å gjøre det enklere med hyller er å legge aviser på de. Da blir det mindre arbeid når man skal gjøre reint ;)
(og om de er som mine og river ned avisene hele tiden, så er det bare å teipe de fast) :rottehode:

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Det gjør jeg, bruker aviser.
Eneste problemet er at det første de gjør er å dra ned avisene til bunnen. :roll:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Det gjorde mine og, før jeg surra litt teip rundt :lol: Nå river de bare av biter av avisa som de tusler rundt med. "Får jeg ikke med meg hele dritten, får jeg være fornøyd med en bit"

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

:lol:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Post Reply