Hei
Jeg har et lite problem, den ene rotta mi biter ganske mye, og mange av venninnene mine blir redd han osv, mens den andre rotta ikke biter i det hele tatt..
noen som vet om noen måte å få han til å slutte å bite?
hvordan bite da? smake bite eller hardt som å lage hull på huden bite? hvis det bare er smake biting kan du jo prøve å smøre fingrene dine med noe rotta syntes smaker vondt eller som rotta ikke liker, men pass på at det ikke er giftig
Kikky:
Jeg er ikke helt sikker, fordi han biter hardere enn smakebiting, men blir bare rød der han biter, blør aldrig.. Takk for tipset, det skal jeg prøve på,
har du et forslag til hva jeg kan smøre på??
Jeg ville heller tatt på meg hansker så du ikke reagerer hver gang du blir småbitt på.
Jeg tror han biter fordi han tester deg ut.
For ,reagerer du finner han ut at det er best å bite,for da holder du ikke han!
Men du skal bevise det motsatte
jeg ville ikke brukt hansker, da blir rotta mest sannsynligvis redd. Er i hvertfall ikke nødvendig så lenge rotta slepper fingeren din og det ikke blir hull i huden . kanskje tankrem på fingern? det lukter jo veldig sterkt langt fra.
men da løser man jo ikke problemet skal man liksom fortsette å håndtere rotta med hansker for resten av dens liv? ville forsøkt å fikse det på en annen måte, som forslaget mitt med å smøre noe på fingern/handa som smaker og lukter vondt.
to spørsmål bare; gir du godbiter ved hand? ser rotta dårlig? det kan være to gode grunner for at rotta biter litt når du stikker handa borti, eller når den kommer for å snuse
kikky wrote:men da løser man jo ikke problemet skal man liksom fortsette å håndtere rotta med hansker for resten av dens liv? ville forsøkt å fikse det på en annen måte, som forslaget mitt med å smøre noe på fingern/handa som smaker og lukter vondt.
to spørsmål bare; gir du godbiter ved hand? ser rotta dårlig? det kan være to gode grunner for at rotta biter litt når du stikker handa borti, eller når den kommer for å snuse
Er enig i det første du sier. Jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve noe som tannkrem eller noe.
Spørmål sver : JA jeg gir godbiter fra honden min og rotta mi har fint syn,(tror jeg) fordi han har aldir hatt noen problemer med det.
Det er altså ikke unormalt av rotter å "småbite" eller "smakebite" litt.
Tusen takk, dere har akkuat gjort dagen min bedre:)