Hei.
Jeg har lest i en bok at rotter elsker at det er stille rundt de og at de hater støy, Men i en annen bok står det at rotter elsker musikk bare det ikke er for høyt..
Så spørsmålet er da, Hva av dette stemmer ??
Rottene mine er vant til musikk , da jeg hører på musik ofte.
Og er det sant at rotter elsker klassisk/ Celtisk musikk ??
Det gjør i allefall mine....
Rotter og musikk ??
Moderator: Moderatorer
Det er visst noe sant i begge deler, rotter liker ikke støy og høy musikk, men lav musikk er vel greit... Men selfølgelig vil de ikke ha musikk hele tiden, de vil jo også ha det rolig en gang.
Jeg har også hørt at de liker best klassisk musikk, spesielt Mozart. Og jeg tror at det stemmer: Mine elsker denne musikken.
Jeg har også hørt at de liker best klassisk musikk, spesielt Mozart. Og jeg tror at det stemmer: Mine elsker denne musikken.

Hehe, specielt hvis det gøres fra barnsben. Effekten instrumentet har, hvis man begynder som voksen, er nok ikke helt lige så stor
Men om de ligefrem får ændret intelligens af det... det tror jeg ikke. Du godeste, ellers så er jeg ikke sikker på, at jeg turde spille death metal for dem
Alues: Rotterne har ikke noget problem med musik eller en clockradio, bare det ikke er øredøvende højt. Har man nervøse dyr, som nemt reagerer på støj, så kan baggrundsmusik - eller radio stå og spille mens man er hjemmefra, og på den måde være med til at dæmpe problemet.

Men om de ligefrem får ændret intelligens af det... det tror jeg ikke. Du godeste, ellers så er jeg ikke sikker på, at jeg turde spille death metal for dem

Alues: Rotterne har ikke noget problem med musik eller en clockradio, bare det ikke er øredøvende højt. Har man nervøse dyr, som nemt reagerer på støj, så kan baggrundsmusik - eller radio stå og spille mens man er hjemmefra, og på den måde være med til at dæmpe problemet.