Hvor går grensa?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Rikke
Bygger bol

Post by Rikke »

Helt enig med deg Babbett, det må kunne gå an å føre en sakelig diskusjon uten at folk føler seg truffet eller anklagd. Og at et innleg ikke er surt fordi man ikke lesser det ned med smileys i tide og utide...
Så det er viktig at folk blir mere tolerante, og litt mere hardbarka. Ting blir ofte oppfattet på en helt annen måte på nett en i real life.

Det jeg synes er så sårt og vondt er når man slenger av seg ting som overhodet ikke er saklig, og absolutt ikke hjelper vedkommende i andre enden. Noen som fører til fronter innen miljøet som baserer seg på helt andre ting en det som faktisk er viktig. Hvordan kan det være så vannskelig å respektere hverandre og samtidig akseptere at man faktisk kan ta forskjellige veier for å nå det samme målet?
Og som dumle sier, vi har retnings linjer for å kunne fremdrive det vi mener er sunne og friske rotter, men det er ingen som sier at man skal følge de slavisk, noen veier utenom kan kanskje gi et bedre resultat. Hvis man har positive ting som oppveier eller overgår de tingene som blir sett på som mangler.
Grunnen til at jeg også tar opp dette er fordi jeg er redd for at vi mister det samholdet vi har, og andre før oss har jobbet for å få frem. Vi er så små i forhold til i andre land, og vi må jobbe sammen for å nå de målene vi setter oss...
Last edited by Rikke on 21 Jul 2007, 13:52, edited 1 time in total.
Hilsen Rikke Karine

Dumle
Markeringsbehov

!

Post by Dumle »

Yes :thu:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Rikke: Dine innlegg er som tatt ut av min munn :akt: :D
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Post Reply