Ilder/chinchilla bur Sara

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Mar
Stjeler mat

Ilder/chinchilla bur Sara

Post by Mar »

Jeg synes buret mitt er helt ok, men vil gjerne ha et litt større, spesielt i høyden (og litt fordi jeg kunne tenke meg ei rotte til). Så da lurte jeg på om dette buret er å anbefale? Målene er 82X51X149.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

det ser ut som om sprinkel av standen er litt stor, så hvis du har ho rotter kan de lett komme igjennom ;) så et drit fint muse/rotte bur fra venezia(?) til litt over 2000kr som var på størrelsen med det buret der, men bare med liten sprinkel avstand :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Gittiamo

Post by Gittiamo »

Når buret er så høyt, så er det kjedelig å måtte løfte opp hele buret, for å gjøre rent i bunnen. Bedre med de med skuff under istedet.

Mar
Stjeler mat

Post by Mar »

Noen forslag til andre bur og eventuelt nettsider hvor jeg kan bestille de fra? Tar gjerne imot forslag til bur som kan legges sammen/flatpakkes også.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Vi har det buret! Passer supert til rotter, men man bør ikke ha små eller unge rotter i det pga sprinkel avstanden. Det er veldig god kvalitet på buret, og det er enkelt å rengjøre + store luker foran og hele taket er en luke. Man kan kjøpe deler til buret og bygge det i høyden. Anbefales på det sterkeste fra min side. :smack:

Mar
Stjeler mat

Post by Mar »

Vi har det buret! Passer supert til rotter, men man bør ikke ha små eller unge rotter i det pga sprinkel avstanden. Det er veldig god kvalitet på buret, og det er enkelt å rengjøre + store luker foran og hele taket er en luke. Man kan kjøpe deler til buret og bygge det i høyden. Anbefales på det sterkeste fra min side. Blått øye
Hvordan er det å løfte det fra bunnen når man skal rengjøre det?

Har nesten bestemt meg for å gå bort fra dette buret og heller kjøpe et Venezia bur. Noen som kan fortelle litt mer om Venezia buret? Hvordan er det å gjøre rent? Og hvordan det er å innrede. Det buret jeg har nå er litt vanskelig å innrede, spesielt når jentene mine liker å klatre, og buret ikke er så kjempehøyt.

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Jeg har et furet xl og det passer helt perfekt til mitt bruk :D
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Mar:
Omtrendt som jenny buret. Man løfter sprinklene av bunnen.
Det er forresten hjul på bunnen.

Wookie
Sofaspiser

Post by Wookie »

www.burexperten.no har reginga og venezia-buret. Jeg har Regina. Veldig lett å rengjøre. Jeg setter inn sprinkelbunnen over skuffen før jeg drar ut skuffen, så du trenger ikke å stresse med å få ut rotter :)

Furet XL har også store sprinkler, noe regina og venezia ikke har. Jeg har ikke noe problemer med å innrede reginaburet...

Mar
Stjeler mat

Post by Mar »

Jeg har nok nesten helt bestemt meg for Venezia nå. Ser mange fordeler med å ha skuff i stedet for et stort (høyt) bur som må løftes av bunnen. Skal bestille i løpet av uken :D Hurra!

Mar
Stjeler mat

Post by Mar »

Hvordan er det forresten å få jenny-hyller inn i Venezia buret? Helt greit?

Wookie
Sofaspiser

Post by Wookie »

Jeg vil tro det er som med Reginaburet, jeg presser på to av de greiene man skrur det fast med, og setter en pinne under den innerste delen, så det ikke faller ned.

Men ellers følger det jo med tre store hyller, som du kan lakkere i giftfri lakk. Perfect klarlakk ifra Scala blandt annet.

Mar
Stjeler mat

Post by Mar »

Ok, takk for svar :)

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Hjørnehyllene fra Jenny passer hvertfall i Sciatolli buret. :sol:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Mar
Stjeler mat

Post by Mar »

Hvordan er Sciatolli buret å innrede og å gjøre rent? Hva passer best på liten hybel, Venezia eller Sciatolli?

Post Reply